Cukorbetegség - Véraláfutás a nagylábujjon

Férjem 42 éves, II-es típusú cukorbeteg. A jobb nagylábujján, oldalt bőrkeményedés van, ás alatta lilás elszíneződés, véraláfutás, ami nagyobb kiterjedésűvé kezd válni. Volt diabetológusnál és neuropátián, nem mondtak neki semmit. Jók voltak azok a leletek, nincs érelhalás.
De akkor mitől lehet? Ki tudná ezt diagnosztizálni, kezelni? Nehogy baj legyen belőle. Mitől véraláfutásos, lila? Mit kell tenni kenegetni?

cukorbetegség, neuropathia | Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2009 ;14(márciusi)   InforMed | Boncz, Á.
A cukorbetegségben kialakulhat az ún. diabeteses láb szindróma. Ez a lábat ellátó idegek károsodása miatt jön létre. Általában bőrkeményedéssel indul, és ahogy helyesen gondolta, a folyamat tovább súlyosbodhat: seb, fekély alakulhat ki.
Rendszeres lábápolás, a bőrkeményedések puhán tartása zsíros krémmel, kényelmes cipő viselése és a napi megtekintés segít abban, hogy a folyamat előrehaladását meggátolja, ill. azt időben felfedezzék.
Ha rosszabbodást észlel, azonnal forduljon diabetológushoz, aki bőrgyógyászhoz, ha szükséges sebészhez utalja. Van gyógyszer is, ami a neuropathiában javasolt. Ezt a gondozóban tudják Önnek felírni.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

| cukorbetegség, neuropathia
2009-03-30 21:13:37