Fiatalkori cukorbetegség

diabétesz, inzulin | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Tisztelt doktornő!

A következő kérdésem-problémám van: 3 éves korom óta (42 éve) vagyok cukros, legutóbb (1,5 éve) 24/22 NE M3 inzulint adtam. 1,5 hónapja egyre gyakoribbak lette az addig teljesen ritka kómáim, magam lassan 16 egységgel csökkentettem, de ez sem változtatott a dolgon. Végül a mentő kórházba vitt, ahol beállítottak 4, 6, 4 NEActrapid és esti6NE Insulatardra.

  Mi lehet az oka az egésznek, mert a kórházban erre "néztek ki a fejükből", az 1. Belklinikán vért vettek, de azt mondták, kb. novemberre lesz eredmény (hogy mire, nem tudom).Érthetően ideges vagyok, mert elképzelésem sincsen.

  Tanácsát köszönve üdvözlöm

Egyre modernebb, tisztább inzulin előállítására van mód napjainkban. Lehet, hogy emiatt "jobban használ" a bevitt inzulin. A régebbiekből egy része talán ellenanyagképződés miatt nem működött. Miután "gyakorló" cukorbeteg, azt is tudja, hogy az étkezés, fizikai aktivitás is jelentősen változtatja a vércukorértéket. Mint tanult betegnek, azt szeretném tanácsolni, hogy vércukor gyakori ellenőrzésével az otthoni viszonyokra szükséges inzulin mennyiséget adagoljon magának. Jobb inkább egy kicsit magasabbra hagyni a vércukorértéket, mert a gyakori hipoglikémia ugyanolyan kóros, mint a hiperglikémia. Gondolom, ún. haemoglobin A1 (Hg A1C)- re vettek vért, de ez nem tarthat ilyen sokáig, tehát lehet, hogy valami egyéb, pl. bizonyos antitestek vizsgálata fog történni.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| diabétesz, inzulin
2002-07-11 14:33:15

Web Design & Development Prowebshop