Kifogy az energiám

vércukor, rosszullét | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

T. Doktornő!

Hosszú évek óta fennálló problémámmal kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A tünet abból áll, hogyha nem eszek bizonyos időn belül, akkor remegés és gyengeség jön rám, majd folytatódik a szédüléssel, verejtékezéssel - hidegérzéssel és ha nem tudok időben leülni vagy lefeküdni, akkor az elsötétüléssel és végül az összeeséssel.

Ez lehet, hogy másnál is így van, de esetemben túl rövidnek találom azt a 2-3-4 órát (fizikai aktivitástól függően), amikor ez a tünetegyüttes kialakul. Sok ember kibír fél vagy egy egész napot is evés nélkül úgy, hogy közben dolgozik - tevékenykedik és nem lesz rosszul. 31 éves vagyok, és először 9 éves koromban estem össze egy május 1-i ünnepségen, ahol állni kellett és előtte nem reggeliztem.

Az eltelt évek alatt kialakult valamiféle rutinom a rosszullét elkerülésére úgy, hogy még a remegés kezdete előtt eszek valamit, ha éhes vagyok, ha nem, viszont sokszor adódott olyan helyzet, amikor nem volt lehetőségem az evésre. Nem tartom azonban normális dolognak azt, hogy tömjem magamat édességgel és más ételekkel, ha kell ha nem. Az időnkénti laborvizsgálatok normális vérképet mutattak, tehát elvileg semmi olyan bajom nincs ami indokolná e tüneteket. Úgy működök, mint egy autó: ha kifogy az üzemanyag, akkor megáll a motor.

Régebben sovány testalkatú voltam, ma már megfelel a súlyom a magasságomhoz, sőt kevés zsírpárnával is rendelkezem de a helyzet változatlan maradt, vagyis így sem bírom tovább erővel és energiával. Az érdekel régóta, hogy miért fogy ki ilyen hamar belőlem az energia, és hogy van-e más megoldás (gyógyszer, gyógytea stb.) ezen állapot elkerülésére azon kívül, hogy csak eszek és eszek, ha éhes vagyok, ha nem?

Tanácsát és válaszát előre is köszönöm

Az Ön által leírt tünetegyüttes a hipogikémiás ( a vércukorszint esésével járó) állapottal azonosítható. Az állapot cukorbetegeknél inzulin túladagolás miatt, egészséges embereknél magától is létrejöhet. Az Ön esetében utóbbiről van szó.

A hipoglikémia leggyakoribb oka ilyen esetekben az éhgyomorra létrejövő rosszullét, melyet fokozott inzulintermelés okoz. Ezen kívül számos ritka anyagcsere megbetegedés tünete is lehet. A rosszullét idején levett vérből kimutatott alacsony vércukorszint segít a diagnózis felállításában. A kivizsgálás azonban gyakorlott endokrinológust igényel, aki a kapott eredményeket kellő súllyal értékeli és kizárja egy inzulint termelő daganat lehetőségét.

Történtek kísérletek a gyógyszeres megelőzésre (Verapamil v.diazoxid v. Octreotid acetát, tiazid vízhajtóval kombinálva), legbiztosabb megelőzési mód azonban a gyakori kis étkezés. Utóbbi része az egészséges életmódnak, melyet nem győzök hangsúlyozni.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| vércukor, rosszullét
2002-07-11 15:07:59
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop