Látásromlás

A látásromlást sokszor nem is érzékeljük, ezért nem fordulunk vele orvoshoz, pedig a kezeletlen probléma akár vaksághoz is vezethet! Mindez általában megelőzhető. 40 év felett fontos az évente elvégzett szűrővizsgálat, de emellett van még néhány egyszerű praktika, ami segíthet szemünk világának megőrzésében.

látásromlás, szem | InforMed Hírek13   InforMed

A külvilágból származó információ több, mint 90 százalékát a szemünkön keresztül kapjuk. A látás felbecsülhetetlen képesség – amíg birtokában vagyunk, sokszor el sem gondolkodunk azon, mekkora szerepet játszik a mindennapi munkavégzésnél, az olvasásnál, vagy autóvezetéskor.

„Látásunk az életkorral fokozatosan romlik, de a genetika mellett a környezeti hatások - UV sugárzás, dohányzás stb.- is befolyásolhatják a látáscsökkenést. Nem mindig észleljük rögtön, ha csak az egyik szemen romlik a látás, mert az agy bizonyos mértékig képes alkalmazkodni a változásához, így sokszor nem is vesszük észre. Különösen fontos tehát, hogy rendszeresen járjunk szakemberhez ellenőrzésre” – mondta el Dr. Nagy Mária szemész szakorvos.

A szürkehályog, az időskori makula degeneráció (amely az éleslátás helyén az ideghártya sejtjeinek pusztulását jelenti) vagy a kezelés nélkül akár teljes vakságot okozó zöldhályog időben történő felismerésével sokat tehetünk szemünk világának megőrzéséért.

Negyven éves kor felett ajánlatos évente szűrővizsgálatra járni még akkor is, ha nincs semmilyen panaszunk. A homályos látás, a szem visszatérő vagy elhúzódó gyulladásos panaszai – például kötőhártyagyulladás, árpa, „szem fájdalom” vagy gyakori fejfájás – esetén javasolt mielőbb orvoshoz fordulni. Ezek lehetnek „banális” szemészeti problémák tünetei, de más komoly betegségeket is jelezhetnek, mint például magas vérnyomást, cukorbetegséget vagy akár agydaganatot is.

A szem egészségének megőrzéséért magunk is sokat tehetünk. Fontos a káros UV sugarak kiszűrése, amelynek legbiztosabb eszköze a megfelelő UV védelmet adó napszemüveg viselése minden évszakban! Aki légkondicionált helyiségben számítógépen dolgozik, annak a monitor helyes elhelyezésére, a megfelelő megvilágításra, a rövidebb szünetek rendszeres beiktatására és a gyakori pislogásra is gondot kell fordítania.

A megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett az étrendre is érdemes odafigyelni - bizonyítottan jó a vitaminokban, megfelelő tápanyagokban gazdag étrend fogyasztása. A-vitamint például tojássárga és máj, C-vitamint paprika vagy savanyú káposzta tartalmaz, továbbá a lencsében lévő cink és a sárgarépában található béta-karotin, valamint a spenótban, káposztában levő lutein is kedvező hatású, segítenek megőrizni a szem épségét.

Az A-vitamin, cink és szemvidítófű kivonat felhasználásával készült étrendkiegészítők is jó megoldást jelenthetnek. A dohányzás abbahagyása mellett a rendszeres mozgás is fontos

| látásromlás, szem
2015-09-14 19:12:01
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop