Gyomorégés ellen

A reflux betegségben szenvedőknek nemcsak az a fontos, hogy mit esznek, hanem legalább annyira az is, hogyan.

| InforMed Hírek16   InforMed | Dobos, L.

Étkezzünk lassan, kerüljük a késő esti nassolást, és soha ne feküdjünk le tele hassal. Természetesen lényeges az is, hogy okosan válasszuk meg, mit eszünk. A legmegfelelőbb a zsírszegény, rostokban gazdag étrend, amely sok teljes kiőrlésű gabonát, zöldséget és gyümölcsöt valamint sovány húsokat tartalmaz.

A savas reflux csökkentésére alkalmasak az alábbiak:

Zabkása

Kerüljük a kelt és zsírban sült tésztákat, ezektől ugyanis biztosan égni fog a gyomrunk. A zabkása ezzel szemben zsírszegény és rostokban gazdag, megnyugtatja a gyomrot. A tetejére szeletelt banán a gyomorsavat köti le.

Gyömbér

A friss gyömbér gyulladáscsökkentő hatású, a gyomorpanaszok ősi gyógyszere. Az ajánlott napi mennyiség 2-4 gramm (ennél több gyomorégést okozhat). Ehhez úgy jutunk hozzá, hogy forró vízbe reszelve teának készítjük el, elrágcsálunk egy kis darabot, vagy bőségesen használjuk főzéskor.

Tészta

A paradicsommártás és más szószok fokozzák a gyomorégést, azonban nem túl sűrű, inkább leveshez hasonlító mártásokkal és zöldséggel ízesíthetjük a tésztát, ami lehetőleg teljes kiőrlésű búzából készüljön.

Bab

A zsíros húsok (például a darált borjúhús) gyomorégést okozhatnak, de a bab kiválóan pótolhatja a húst, ráadásul bőségesen tartalmaz fehérjét és rostokat. Refluxosoknak jó, ha gyakran fogyasztják.

Almaszósz

Mind a vaj, mind az olaj fogyasztása gyomorégéssel végződhet, de ez nem jelenti azt, hogy nem ehetünk kedvenc süteményeinkből. Olaj helyett használjunk almaszószt, a sütemények zsírszegényebbek, de rostban gazdagabbak lesznek tőle. Általában az olajjal azonos mennyiség kell, de ügyeljünk a tészta állagára.

Health.com
| reflux, diéta, diéta betegségben, gyomorégés
2019-08-14 14:52:11