Tippek öregedés ellen

Az alábbi életmódbeli és étkezési tanácsok betartása nem igényel különösebb erőfeszítést, és nem csak ötvenen felülieknek ajánlott.

életmód, öregedés, diéta | InforMed Hírek10   InforMed | Dobos, L.
Étkezéssel kapcsolatos ajánlások:

Fogyasszunk teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszereket, rozsot, árpát, búzát vagy barna rizst. Nemcsak rostban gazdagok, de a 2. típusú diabétesz kockázatát is csökkentik.

Együnk minden nap dióféléket, legalább 4 szem mandulának megfelelő mennyiségben, ezzel csökkenthető a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint.

Korlátozzuk a cukros üdítők fogyasztását, ezek sok kalóriát, ám csak kevés tápértéket tartalmaznak. A vércukorszintre is rossz hatással lehetnek.

Naponta fogyasszunk 3 csészényi zsírmentes vagy zsírszegény tejterméket, tejet, joghurtot vagy túrót. A kalciummal és D-vitaminnal dúsított tejtermékek fogyasztása fontos az erős csontok és az aktivitás megőrzése szempontjából.

Vörös húsok helyett ajánlatos bab és lencse fogyasztása. Ezek zsírtartalma alacsony, de gazdagok fehérjében, antioxidánsokban és rostokban. Nem elhanyagoltató szempont az is, hogy nem drágák és könnyű elkészíteni.

További javaslatok 50 év felettieknek

Ügyeljünk a vérnyomásunkra, különben észrevétlenül lehet magas, ami szívrohamhoz, stroke-hoz és veseproblémákhoz vezethet. Mérjük rendszeresen, még ha jól érezzük is magunkat.

A második vezető rákhalálozási ok az Egyesült Államokban a vastagbélrák. 50 éves kor fölött fokozódik a kockázat. Az orvos dönti el, szükség van-e és milyen vizsgálatra.

60 éves kor fölött ajánlatos a csontsűrűség mérése is.

A 65 év felettiek 27 százaléka cukorbeteg. Ha nem tarjuk karban, a cukorbetegség vakságot, veseelégtelenséget okozhat, sőt amputációt tehet szükségessé.

Sok mindent tehetünk azért, hogy az idő múlása ellenére is megőrizzük egészségünket. Hagyjuk abba a dohányzást, legjobb, ha el sem kezdjük. Étkezzünk egészségesen és tartsuk meg testsúlyunkat.

Végezetül: mindig legyen a szex biztonságos.
| életmód, öregedés, diéta
2012-12-18 05:33:19


data-full-width-responsive="true">