A tévhittel ellentétben a kalcium nem segít az anafilaxiás sokkon

Magyarországi tévhit, hogy a kalcium segít az anafilaxiás sokkon - mondta Cserháti Endre, a Semmelweis Egyetem professzora.

A méh- és darázscsípés okozta allergiás reakcióra az adrenalin az elsődleges gyógyszer - fűzte hozzá.

Elmondta: az allergiának ez a fajtája általában csak a csípés után derül ki, ha jelentkeznek a túlérzékenység tünetei, akkor azonnal orvoshoz, lehetőleg szakorvoshoz kell fordulni.

A méh- és darázscsípés általános tünete a légzési és keringési elégtelenség, kiütések megjelenése. Sok esetben gyulladás is felléphet, amely nem feltétlenül a darázscsípés következménye, mivel a csípés helyére a rovartól függetlenül bakteriális fertőzés is bejuthat - tette hozzá Cserháti Endre.

| anafilaxia, anafilaxiás sokk, méhcsípés, darázscsípés
2018-06-21 19:45:23


A rovarméreg allergia életveszélyes

A rovarméreg allergia a népesség körülbelül 0,5-5 százalékát érintő probléma, és tekintettel az esetleg fellépő életveszélyes állapotra, rendkívül fontos a pont...


A tévhittel ellentétben a kalcium nem segít az anafilaxiás sokkon

Magyarországi tévhit, hogy a kalcium segít az anafilaxiás sokkon - mondta Cserháti Endre, a Semmelweis Egyetem professzora.


Anafilaxia

Az anafilaxia egy akut, általános, gyakran súlyos, életveszélyes allergiás reakció, amely olyan személyekben jelentkezik, akik előzőleg érzékennyé váltak (sze...