Időzített bomba - a gyulladás - II.

Időzített bomba - a gyulladás című cikk folytatása.


Miért fontos ez?

A kutatók szerint a hosszú, boldog élet titka az, hogyan tudjuk kezelni és kivédeni a krónikus gyulladást. Bár a fenti betegségek megnyilvánulásuk tekintetében eltérnek egymástól, sejt szinten igen sok a hasonlóság, illetve azonosság.

Mit tehetünk?

A legfontosabb az étrend. Mivel a szervezet a sejtek szintjén több károsodásnak van kitéve, mint amennyit elviselni képes, kialakul az oxidatív stressz állapota. Ez ellen kizárólag az elfogyasztott ételek gondos megválogatásával küzdhetünk.

Nem kell vegyésznek lenni ahhoz, hogy tudjuk, mely ételek tartalmazzák a legtöbb antioxidánst. Van három tulajdonság, a szín, az íz és az aroma, ezek hangsúlyos megléte erős antioxidáns tartalmat jelez.

Az erősen színes, legfőképp vörös zöldségek, gyümölcsök (bogyók, padlizsán, piros szőlő, édesburgonya, sötétzöld leveles zöldfélék).

Az erősen aromás ételek (paprika, görögdinnye, paradicsom, keresztesvirágúak).

Az erős szagú ételek (hagyma, fokhagyma, póréhagyma).

A hájnak nem a látványa a káros, hanem az, ami benne van

Nem csoda, hogy az elhízást a diabétesztől az Azheimer-kórig oly sok betegséggel hozzák összefüggésbe. Az években derült ki, hogy az elhízás a gyulladás egyik legfőbb oka.

A testzsír nem csupán a túl sok evés és túl kevés mozgás egyik esztétikailag nem kedvező következménye, hanem az anyagcsere szempontjából nagyon is aktív szövet, a gyulladáskeltő vegyületek forrása.

Miért fontos ez?

A zsírsejtek elősegítik a gyulladás folyamatát, mert olyan hormonokat termelnek (ösztrogén, leptinek), amelyek jelzéseket küldenek az immunrendszerhez. A has körül lerakódott zsír különösen veszélyes lehet, szemben a csípő- és combtájékon lerakódottal, mert még több ösztrogént és citokineket termel.

Mit tehetünk?

Törekedjünk az egészséges testsúly elérésére és megtartására, ennek érdekében a legtöbb, amit tehetünk, a mozgás. Azon kívül, hogy így zsírt égetünk el, a heti 3-4-szeri élénk mozgás kontrollált terhelésnek teszi ki a szervezetet, és az immunrendszer megtanulja, hogy a sok energiát követelő állásból át kell térnie működésének fenntartó szintjére.

A testmozgás során ezen kívül endorfinok is termelődnek, amitől késztetést érzünk a további mozgásra.

Tovább

| gyulladás, immunreakció, autoimmun betegség
2017-12-19 00:16:40
hírdetés
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop