A nátha sétával megelőzhető

A rendszeresen testmozgást végzők közott ritkább a megfázás, mint azoknál, akik kevésbé mozgékonyak.

nátha, megelőzés, séta, immunrendszer | InforMed Hírek11   InforMed | Dobos, L.

Amerikai kutatók 115 túlsúlyos vagy elhízott, ülő életmódot folytató, nem dohányzó, a posztmenopauza korában levő nőt két csoportba osztottak. Az egyik csoportot megkérték, hogy akár otthon, akár az edzőteremben heti öt napon át napi 45 percet mozogjon. Az aktív csoport tagjai legszívesebben az élénk ütemű sétát választották. A kontrollcsoport heti egy alkalommal 45 perces nyújtásos gyakorlaton vett részt.

A kísérlet időtartama alatt a nők feljegyzéseket készítettek az edzési szokásaikról, továbbá az allergia, nátha, és más felső légúti panaszok megjelenéséről.

Az eredmények azt mutatták, hogy az év folyamán a megfázás ritkább volt az aktívak körében, azoknál pedig, akik nem végeztek testmozgást, valamelyest gyakoribb. A nyújtásos gyakorlatokat végzők 48 százalékának volt legalább egy alkalommal náthája, míg az aktívabban testmozgást végzőknél ez a szám 30 százalék volt.

A kísérlet utolsó három hónapjában a megfázás háromszor gyakoribb volt a nem aktívak körében.

– Az immunitás fokozódása az egyéves kísérlet utolsó negyedében mutatkozott a legerősebben – mondja a kísérlet vezetője. – Ez azt jelenti, hogy ha a megfázás megelőzése a cél, fontos, hogy hosszú távon végezzen valaki testmozgást.

Úgy tűnik, a mérsékelt, ám rendszeres testmozgás, például 30-45 perces élénk ütemű séta a megelőzés kulcsa. Más tanulmányokból az derült ki, hogy a megerőltető edzés gyengítheti az immunrendszert, fokozva ezáltal a megfázás kockázatát. Kimutatták ezzel szemben, hogy már egy félórás séta is növeli a fertőzés ellen harcoló immunsejtek, a leukociták számát.

| nátha, megelőzés, séta, immunrendszer
2013-03-26 00:34:44
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop