Isoprinosin

gyógyszer, isoprinosin, daganat, övsömör, övsömör | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Tisztelt Doktornő!

Egy gyógyszerről szeretnék többet megtudni, aminek a neve: ISOPOROINSE (kb.) A gyógyszert 12 éves koromban írták fel, amikor is övsömör jelentkezett a hátamon.Ezelőtt 1 hónappal újra kiújult a betegség szintén a hátamon, amikor is orvoshoz fordulva kiderült a fent nevezett gyógyszer daganatos betegségekre írták fel régebben és a doktornő, akinek ezt megmutattam elszörnyedt, hogy be ne vegyem még egyszer azt a gyógyszert, ugyanis csoda, hogy nem okozott valamilyen komoly bajt, ami egyébként sincs még kizárva. Mondanom sem kell, hogy eléggé rám ijesztett. Szeretném tudni, milyen káros hatásai vannak azon kívül, hogy sejtromboló hatású, és ez mire terjed ki pontosan?? Magamról megjegyezném, hogy 25 éves lány vagyok. 168 cm - 50 kg, de eléggé vékony testalkatú.9 évvel ezelőtt, lefogytam 10 kg-ot és azóta nem igazán tudok hízni.Lehet -e ennek köze a 13 évvel ezelőtt beszedett gyógyszerhez.

Köszönettel várom válaszát. Tisztelettel

A szer neve ISOPRINOSIN, nálunk herpes, herpes zoster (övsömör) kezelésére hivatalosan engedélyezett gyógyszer. Hatásmechanizmusa nem tisztázott, valószínűleg immunstimuláló hatása van. A bizonytalan hatásmechanizmus miatt az USA- ban nincs is forgalomban. Miután nálunk hivatalosan törzskönyvezett szer, nem valószínű, hogy bármi köze lenne az évtizeddel ezelőtti fogyáshoz. Inkább az alapbetegség (herpes zoster) hozott létre egy olyan kóros állapotot, mely a fogyást okozta. A varicella zoster vírus ellen napjainkban az acyclovir a használandó szer. A gyógyszer megakadályozza a herpes vírus DNS láncának létrejöttét és így a vírus szaporodását. Régebben csak az isoprinosin állt rendelkezésre, de miután már akkor is kétségesnek tartottam a hatását, pláne egy 13 éves gyereknél, ilyen megfontolásból sem adtam volna.Olyan szert pedig, amely hatástalan, nem érdemes adni, bár az is a legtöbbször igaz, hogy aminek nincs hatása, annak mellékhatása sincsen. (Daganatos betegségekben biztosan a szervezet immunizál erősítő hatását próbálták meg felhasználni. Tehát e szer bajt Önnek biztosan nem okozott.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| gyógyszer, isoprinosin, daganat, övsömör
2002-07-11 14:19:57


Web Design & Development Prowebshop