Fájdalomcsillapítás gyógyszer nélkül

Vizsgálatok bizonyítják, hogy a fájdalom ellen is sokat tehetünk pusztán gondolatainkkal. A pozitív gondolkodás csökkenti a stresszhormonokat, ami jó hatással van az immunrendszerre.

| InforMed Hírek16   InforMed | Dobos, L.

Lássuk, mit tehetünk a fájdalom ellen

Gondoljon finom ételekre

Kimutatták, hogy ha finomságokra gondolunk, legyen az csokoládé vagy egy szelet sült hús, enyhülnek a menstruációs görcsök és a migrénes panaszok.

Meditáljon

A légzésre összpontosító meditáció 11-70 százalékkal is csökkentheti a fájdalmat. A vizsgálatban csupán 80 perces tréning előzte meg a meditációt, de jobb lehet az eredmény, ha valaki ennél gyakorlottabban meditál.

Lélegezzen tudatosan

Gyakorolja a mély hasi légzést, amelynek során a rekeszizom is dolgozik, nem csak felületesen a ki- és belégzés. A mély légzés nyugtatólag hat a paraszimpatikus idegrendszerre, szülésnél is sokat segít.

Vonja el a figyelmét

A fájdalom a túlélési mechanizmus része, felhívja a figyelmet a veszélyre. Ha megpróbál valami mással foglalkozni, olvas vagy filmet néz, csökkenhet a fájdalom.

Mantrázzon

Sok vallás gyakorolja a mantrázást, egy hang, szó vagy ima ismételgetését, melyről kiderült, hogy fájdalom ellen is hatásos, mert felszabadítja a szervezet endorfinjait.

Jelenítse meg a fájdalmat

Képzelje el a fájdalmat lüktető, vörös masszának, majd próbálja meg képzeletben lassan összezsugorítani és rózsaszínűnek látni. Van, akinek az működik, ha a tengerben lebegve látja magát, ahol a fájdalom kioldódik. Különösen alkalmas ez a módszer az ízületi fájdalmak ellen.

Aktiváljuk az akupresszúrás pontokat

Az önmasszázsnak is nevezett technikát elsősorban fejfájás vagy izomfájdalom ellen ajánlják a szakemberek.

Gondolkodjon pozitívan

Nem meglepő, hogy a krónikus fájdalommal küszködőknek ismétlődő negatív gondolataik vannak, amelyek gyakorlatilag felerősítik a fájdalmat. Segíthet a pozitív gondolkodás, amit kognitív viselkedésterápiával is elsajátíthat.

Hallgasson zenét

A zenehallgatás fájdalomra gyakorolt hatása több, mint csupán a figyelem elterelése, különösen a szorongással együtt jelentkező fájdalmak esetén használ.

Írja ki magából

Van, akinek az enyhíti a fájdalmát, ha esténként negyedórát írással foglalkozik.

Legyen kreatív

Először gyerekekkel próbálták ki, de felnőttek is profitálhatnak a művészetterápiából.

Nevessen

Nem véletlen a mondás, hogy a nevetés a legjobb orvosság, mert ennek során is endorfinok szabadulnak fel, a szervezet saját fájdalomcsillapítói.

| fájdalom, fájdalomcsillapítás, akupresszúra, pozitív gondolkodás
2019-08-28 19:50:13