Mit együnk és mit ne, hogy jól aludjunk?

Az alábbiakban felsorolunk néhány olyan ételt és italt, amelytől jobban tudunk aludni, valamint azokat az ételeket-italokat is, amelyeket jobb kerülni, ha egészséges, mély álomba szeretnénk merülni esténként.

alvás, álmatlanság, ételek | InforMed Hírek16   InforMed | Dobos, L.

Triptofánban dús ételek

Mindnyájan hallottunk már arról, hogy egy pohár meleg tej csodát tesz elalvás előtt. Ez azért van így, mert a tejtermékek egy alvást elősegítő aminosavat, triptofánt tartalmaznak. Hasonló hatása van a baromfihúsnak, a banánnak, a zabnak és a méznek is.

Szénhidrátok

A szénhidrátokban gazdag ételek jól kiegészítik a tejtermékeket, mert növelik a vér álmot hozó triptofán szintjét. Kiváló esti csemege egy tál müzli tejjel, joghurt keksszel vagy sajtos kenyér.

Egy kis nassolás lefekvés előtt

Ha álmatlanságban szenvedünk, egy pár falat segíthet elaludni, de ezt semmiképpen se tekintsük felhívásnak a nagy zabálásra, mert a nehéz ételek megterhelik a gyomrot.

Le a hamburgerrel és a sült krumplival!

Kutatások szerint azok, akik zsíros ételeket fogyasztanak, nem csak elhízhatnak, de ez az alvási ciklusukra is rossz hatással van.

Óvatosan a koffeinnel

Nem meglepő, hogy egy esti csésze kávé után rosszul alszunk, de kerülni kell a mérsékelt koffeinbevitelt is. Kevésbé nyilvánvaló koffeinforrások a csokoládé, a kóla, és a tea.

Egyes gyógyszerek is tartalmazhatnak koffeint

Ilyenek a fájdalomcsillapítók, a fogyasztótabletták, a vízhajtók és a nátha elleni gyógyszerek, egyes gyógyszerekben akár egy csésze kávé tartalmánál is több koffein lehet. Ha rosszul alszunk, ellenőrizzük a bevett gyógyszerek tájékoztatóját.

Hagyjuk ki az esti alkoholt

Lehet, hogy hamarabb elalszunk egy pohár italtól, de gyakrabban felébredhetünk, nyugtalanabbul alszunk, esetleg izzadunk vagy rémálmaink lehetnek. Ha elalvás előtt alkoholt fogyasztunk, igyunk hozzá vizet is.

Ne együnk zsíros és fűszeres ételeket este

A zsíros étel megterheli a gyomrot, a fűszeres pedig gyomorégést okozhat. Ha ilyen fogások kerülnek az asztalra, legalább négy órával elalvás előtt vacsorázzunk.

Este csak módjával fogyasszunk fehérjedús ételeket

Nappal lényeges a fehérjebevitel, de este hagyjuk ki ezeket, mert nehezen emészthetők.

Este 8 után csak kevés folyadékot igyunk

Nappal fontos, hogy sok folyadékot fogyasszunk, de aki amúgy is rossz alvó, este ne nagyon igyon.

A dohányzás nem nyugtat meg, ellenkezőleg

A nikotin stimuláns, hatása hasonló a koffeinhoz. Lefekvés előtt, vagy ha éjjel felébredünk, ne gyújtsunk rá.

| alvás, álmatlanság, ételek
2019-02-03 17:10:12