Kék foltok, hízás, fogamzásgátló

fogamzásgátló, hízás, Kék foltok, gyógyszer | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Kedves Doktornő!

A problémám a következő: 29 éves vagyok. Körülbelül három négy hete a combomon és a hasamon bevérzések jelentek meg. Először azt gondoltam, hogy beütöttem magam valahova és attól kékült meg a bőröm, de amikor felszívódtak a foltokhelyettük mindig újabbak jelentek meg. Vérzékenység nem volt a családban, és én sem fedeztem fel a foltok megjelenésével egyidőben egyéb vérzéseket magamon.Korábban Minulet fogamzásgátlót szedtem, de már kb. egy hónapja nem szedek fogamzásgátlót. Nem régen hagytam abba a Seroxat nevű gyógyszer szedését, merttíz kilót híztam tőle. Helyette most a Seropram nevű gyógyszert szedem. Nem tudom, hogy ennek a gyógyszernek lehet e ilyen mellékhatása.

Még egy kérdésem lenne. Évről évre nő a koleszterin szintem. Legutóbb 8,3 volt. Zsírosan nem étkezem. Csakcsirke, hal és pulyka húst eszem. A zsíros ételeket nem istudom megenni. Az édességet szeretem, de nem szoktam mértéktelenül enni azt sem. A fentebb említett gyógyszerek okozhatják esetleg ezeket a változásokat? A vérzsírszint eredményem viszont 1,1 lett. Gondolom ez megfelelő.

Előre is köszönöm a válaszát.

Tisztelettel:

Kérdése igen összetett: A bevérzések miatt azonnal forduljon orvosához, hogy vérképét, véralvadási paramétereit, májműködési paramétereit ellenőrizzék. Minden gyógyszeres kezelésnek lehet ugyanis ilyen mellékhatása. Pl. májműködési zavarok a részben ott képződő véralvadás faktorok hiányát okozhatják. Tankönyvi adat, hogy az antidepresszáns kezelés hízást okozhat. De még mindig előnyösebb szorongás nélkül, esetleg némi súlyfelesleggel élni. A bevitt kalóriák visszaszorítása azonban biztosan segít a további hízás megakadályozásában. Végül az 1,1 biztosan nem a koleszterin szintet mutatja, hanem eseleg a trigliceridekről van szó, amely a vérzsí másik összetevője (ez az érték kitűnő) vagy az ún. HDL (high density lipoprotein) szintet jelzi, aely így szintén normális. Csak a koleszterin, tirlicerid és HDL szint együttes értékelése lehetséges, egyik értéket sem szabad kiemelni.

Fiatal embernél hízás és magas koleszterin szint esetén azonban a pajzsmirigy csökkent működésének lehetőségét is ki kell zárni, okozhat hasonló tüneteket.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| fogamzásgátló, hízás, Kék foltok, gyógyszer
2002-07-11 13:31:14