Fogamzásgátló és visszér

fogamzásgátló, visszér | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Tisztelt Doktornő!

Szedhetek -e fogamzásgátló tablettát, ha erős hajlamom van visszeres lábakra? Édesanyám és a nagymamám is visszeres, rajtam is felfedezhető már 3 dudor. Bár még nem érzem a lábamban azt a fájdalamat, amiről ők panaszkodnak. Igyekszem rendszeresen sportolni, tartom a súlyom és nem hordok magas sarkú cipőt, hogy a legkisebb esélyt adjam a visszeres csomók kifejlődésének. De már kb. 8 éve fogamzásgátlót is szedek. Hagyjam abba? Vagy van olyan ami szedhető?

Köszönöm válaszát:

Nyugodtan szedje tovább be az eddig is betartott életmódbeli védekezését (mármint a visszér ellen). egészítse ki azzal, hogy ha ülő munkát végez, akkor gyakran keljen fel járkálni és ha mód van rá pihenéskor ne lógassa a lábát, végezzen lábgyakorlatokat.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| fogamzásgátló, visszér
2002-07-11 14:19:38