Természetes gyógymódok vizeletcsepegés ellen

Sokan szenvednek inkontinenciában, de a legtöbben nem szívesen beszélnek a témáról. Többféle gyógyszer és műtéti eljárás áll a betegek rendelkezésére, de léteznek egyéb lehetőségek is.

inkontinencia | InforMed Hírek14   InforMed | Dobos, L.

Kegel-gyakorlatok

A vizelettartást szabályzó izmok edzését szolgálják. Az inkontinencia korai szakaszában, vagy műtét után igen hasznos. Gyógytornász tanítja be, folyamatos gyakorlással már 6-12 hét után is javulás tapasztalható (Magyarországon jól ismert a Kriston féle torna).

Edzés

A túlsúlyosak számára a fogyás igen fontos lépés az inkontinencia súlyosságának csökkentése felé. Az elhízott has nyomja a hólyagot és a kismedence izmait.

Hólyagtorna

Egyszerűnek tűnik, mégis sok türelem kell hozzá, meg kell tanulni elhalasztani a szükségletet. Eleinte kezdjük 10 percekkel, majd föl 20 percig, a végén eljuthatunk odáig, hogy négyóránként kelljen csak kimenni. Segít a betegnek és az orvosnak is, ha naplót vezet az időpontokról.

Magnézium

A magnézium az izmok és idegek megfelelő működéséhez elengedhetetlen ásvány, vizsgálatok szerint sokat javít az inkontinencián, mert csökkenti a hólyagfal izomzatának görcsét, és lehetővé teszi a hólyag teljes kiürülését. Magnéziumot tartalmaz a kukorica, a burgonya és a banán, a kiegészítők szedése előtt azonban beszéljük orvosunkkal.

D-vitamin

A D-vitamin elősegíti a kalciumbevitelt és a csontok egészségét, de egyes kutatások szerint az inkontinencia előfordulása is ritkább. Sajnos sokan nem jutnak elegendő napfényhez, ilyenkor pótolni kell az ajánlott napi mennyiséget.

Biofeedback

Ennek során elektromos szenzorokkal követhető az izmok működése, a páciens pedig visszajelzést kap arról, mi történik a szervezetében, ezáltal megérti, mely izmokat kell összehúznia például a Kegel-gyakorlatok során. Hatásos, de költséges megoldás.

Hipnoterápia

A mély relaxáció és a nagyfokú koncentráció állapotában levő páciens jobban képes irányítania a testét, ez esetben a hólyagot és az izmok összehúzódását.

Pesszárium

Gyűrűhöz hasonlatos eszköz, a hüvelybe helyezve megtámasztja a hüvely falát és a hólyagot. Csökkentheti a stressz-inkontinenciát.

A dohányzás abbahagyása

Ha még egy okot keres a dohányzással való felhagyásra, íme: a füstmentes életmód az inkontinencián is javít, a nikotin ugyanis irritálja a hólyagot, ráadásul a dohányosok többet is köhögnek, a krónikus köhögés pedig kockázati tényezője a stressz-inkontinenciának.

Ne fogyasszunk koffeint

A koffein vízhajtó, ezáltal hozzájárulhat a hólyag irritációjához, és az izmok ingerléséhez, mindkettő inkontinenciához vezethet.

Igyunk eleget

Csak látszólagos az ellentmondás, az inkontinencia kezelésében igen fontos, hogy elég folyadékot igyunk. Kevés folyadék fogyasztásának székrekedés lehet a vége, ami ingerli a hólyagot, és inkontinenciát okoz. Napi 6-8 pohár folyadék elfogyasztása javasolt, de inkább napközben.

| inkontinencia
2017-05-15 09:07:24

Web Design & Development Prowebshop