Zúg a fülem!
Kisebb-nagyobb sistergés, átmeneti vagy állandó sípolás, zúgás. Bizony sokan küzdenek ezekkel a nyugalmat teljesen ellehetetlenítő, néha őrjítőnek tűnő problémákkal. Szerencsére vannak, akiknél még van mód segítségre - lássuk, hogyan!
Kisebb-nagyobb sistergés, átmeneti vagy állandó sípolás, zúgás. Bizony sokan küzdenek ezekkel a nyugalmat teljesen ellehetetlenítő, néha őrjítőnek tűnő problémákkal. Szerencsére vannak, akiknél még van mód segítségre - lássuk, hogyan!
A szülők tudják, milyen gyakori a fülfájás a gyermekeknél, de a felnőttek is gyakran panaszkodnak fülfájásról. Nem kell fertőzés, vagy egyéb elváltozás a fülben, mégis fájhat.
Tudósok azt remélik, hogy sikerült azonosítaniuk az agy azon területeit, amelyek a tinnitus, a fülzúgással járó halláskárosodás egyes eseteiért felelősek.
A legtöbb embert leginkább a fül gyulladásos betegségei érintik. Gyakoriak a külső fül, tehát a fülkagyló- és hallójárat-gyulladások.
Fülünket sokféle ártalom érheti, az úszástól egészen a hangos zenéig. Ne rontsuk el a nyaralást egy óvatlanságból származó fülfájással vagy valami még súlyosabb betegséggel. Az alábbi tanácsokat egyébként nem csak nyáron érdemes megfogadni.
Csótányt távolítottak el egy ausztrál kórházban egy férfi hallójáratából, miután az heves fülfájdalmai miatt orvoshoz fordult - adta hírül az ABC televízió pénteken.
A mobiltelefon rendszeres használata a fül csengéséhez és zúgásához (tinnitus) vezethet osztrák kutatók szerint.
Korunkban egyre nagyobb problémát okoz az érintetteknél a fülzúgás. Az ezzel foglalkozó szakemberek egybehangzóan állítják, hogy az utóbbi években hihetetlenül megnőtt a más-más jellegű fülzúgással orvoshoz fordulók száma.
Környezetünk általában igen zajos, az ébresztőóra hangos csörömpölésre kelünk fel, zörögnek a villamosok, berregnek, dudálnak az autók. Duruzsol a televízió és a számítógép, minduntalan megszólal a telefon, és alapzajnak ott a hűtő vagy a légkondicionáló zöreje is.
„Füleden ülsz?” - szokták kérdezni azt a gyereket, aki nem reagál arra, amit mondanak neki. Pedig lehet, hogy csak nincs kedve megtenni, amit kértek tőle, vagy válaszolni az elhangzott kérdésre. És ez nem csak gyermekkorban van így…
Az InforMed által nyújtott információ célja, hogy segítse a látogatók és orvosuk közötti kapcsolatot, nem pedig, hogy pótolja!