Győzzük le a cukor iránti vágyat

Egyesek számára a cukor éppen olyan rászoktató hatású, mint az alkohol, a cigaretta vagy a drogok, és ez a jelenség sokkal általánosabb, mint gondolnánk.

cukor, addikció, kényszerbetegség | InforMed Hírek8   InforMed | Sándor, K.
Az amerikaiak naponta átlagosan 20-30 teáskanál cukrot fogyasztanak, pedig a cukrot számos betegséggel hozzák összefüggésbe: elhízás, magas vérnyomás, szívbetegség, diabétesz, irritábilis bélszindróma, a figyelem és a memória zavarai, hiperaktivitás, szorongás és a depresszió.

Mi pedig annak ellenére fogyasztjuk, hogy mindezzel tisztában vagyunk. Hát mi ez, ha nem rászokás, addikció?

A cukor valóban kielégíti a rászokást elősegítő, addiktív anyag valamennyi kritériumát:
  • az alkoholhoz vagy a kokainhoz hasonlóan serkenti az agyban a neurotranszmitterek: a dopamin és a szerotonin kibocsájtását.
  • az emberek kényszeresen fogyasztják a negatív következmények és az abbahagyás szándéka ellenére is
  • a folyamatos használat mellett megnő a tolerancia, gondot okoz a leszokás
  • a leszokáskor elvonási tünetek jelentkeznek
Mit tehetünk?
  1. Ne tartsunk otthon cukrot
  2. Fogyasszunk egészséges, gyümölcs alapú édességeket
  3. Étkezzünk rendszeresen, napi háromszor
  4. Szedjünk multivitamint és ásványi kiegészítőket
  5. Ne menjünk el éhesen otthonról
  6. Mozogjunk rendszeresen
  7. Azonosítsuk a stressz vagy szorongás okozta cukoréhséget
  8. Azonosítsuk a vágyat kiváltó érzéseket
  9. Ha túl sok édességet fogyasztottunk, ismerjük be, de ne fürödjünk a bűntudatban és önsajnálatban
  10. Legyünk jók magunkhoz - a legjobb cukorpótló az önelfogadás.
Health.com, kép: sxc.hu
| cukor, addikció, kényszerbetegség
2010-12-13 12:12:26

Web Design & Development Prowebshop