Koffeinérzéketlenség, amikor már semennyi sem elég – mit tegyünk?

A koffein ugyan kismértékben rendkívül hasznos tud lenni, viszont nagymértékben meglehetősen káros. Vérnyomásproblémákat okozhat, ám van, akinél teljesen más történik. Mi a helyzet akkor, amikor egyszerűen már hozzászokott a szervezetünk a túl sok koffeinhez? Hogyan ismerhetjük fel, és mit tegyünk ellene?

| InforMed Hírek20   InforMed | Sándor, K.

Kép: Freepick

Milyen jelek az árulkodóak? 

Aki már túlzásba vitte a koffeint, annak tulajdonképpen a negyedik vagy a sokadik kávé sem okoz semmiféle változást. Szinte csak placebo szinten érzi a hatását, és nincs az a koffeinmennyiség, ami elég lenne neki. A koffeinhez hozzászokott szervezet ugyanis szinte alig reagál már az átlagosan megszokott mennyiségre, ezért mindig több, és több kellene ahhoz, hogy működjön a hatás. Ráadásul, aki már túlzásba vitte a koffeint az gyakran szembesülhet azzal, hogy fáradtabb napközben. Ugyanis az ilyen jellegű túlzott koffeinbevitel egy idő után pont fordítottját okozza a hatásnak: vagyis álmosít. Ezért aki már nagyon hozzászokott a kávéhoz, annak gyakran a sok koffein inkább altató hatású lesz, mint ébresztő.

Mit tegyünk ellene? 

Írhatnánk azt, hogy egy jó időre kizárólag koffeinmentes kávét igyunk, viszont az extrém drasztikus változás volna a szervezetnek. A koffeinmegvonás ugyanis gyakran jár fejfájással és olyan tünetekkel, amik mellett nem túl jó végezni a napi teendőinket. Ezért a legjobb, ha fokozatosan állítjuk vissza a koffeinérzékenységünket. Igyunk gyengébb kávékat, például kotyogós kávéhoz képest az instant kávé barátságosabb, ráadásul könnyebben hígítható. A kávézásunk bizonyos adagjait pedig cseréljük le koffeinmentesre. Ez nagyjából úgy fest, hogy aki napi négy kávét is megiszik, annak eleinte két kávé legyen az alap, amíg kettő a koffeinmentes. Idővel pedig ezt is csökkentsük le egészen a napi egy csésze kávéig. Az időintervalluma az érzékenység visszaállításának mindenkinél más. A pár héttől egészen a néhány hónapig elhúzódhat, viszont elképesztő változásokat fogunk észrevenni magunkon, amikor végre visszaáll a koffeinérzékenységünk. Egyrészt jóval hidratáltabbak leszünk, hiszen a sok kávéivás jelentős vízhajtással jár. Másrészt már egyetlen csésze kávé is kellemes frissítőként hat ránk, ami így végre tényleg hasznos itallá válhat újra.


| kávéfőző
2022-06-24 08:56:05
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop