Hogyan küzdjük le a COVID-19 hírek miatti szorongást?

Jelenleg képtelenség bármit tenni anélkül, hogy ne hallanánk a "koronavírus" szót. A közösségi média tele van a COVID-19 említésével; a híroldalak nem tudnak lépést tartani a folyamatos frissítésekkel.

szorongás, pánik, koronavírus járvány | InforMed Hírek18   InforMed | Sarkady, L.

Az üzletekben és az online kereskedőknél is elfogynak a háztartási cikkek, mint például a maszkok, törlőkendők és tisztítószerek.

A kialakuló pánik azoknál, akik már szorongásos rendellenességekkel küzdenek, a mindennapi koronavírusról szóló emlékeztetők és frissítések fokozzák a lelki traumát.

Természetesen a koronavírus okozta félelem nem megalapozatlan: Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) legfrissebb helyzetjelentése szerint világszerte több mint 88 000 emberről bizonyították be, hogy fertőzött.

Az Egyesült Államokban a legújabb esetek a közösségi terjedést is sugallják, vagyis az a személy, aki sem a fertőzött régióba nem utazott, sem pedig közvetlenül nem volt kapcsolatban fertőzött emberrel, terjesztheti a fertőzést.

Noha a CDC ragaszkodik ahhoz, hogy a COVID-19 átvitelének általános kockázata alacsony, de már ez az információ is elegendő a szorongáshoz. Éppen az okozza a koronavírus körüli pánikot, amit nem tudunk róla. Sajnos a COVID-19 pontosan az a fajta betegség, amely a tényleges veszélyt illetően aránytalanul növeli a szorongást, mert új, előtörténete sincs, tehát ismeretlen és bizonytalan."

Mit tehetünk, hogy szorongást féken tartsuk?

1. Értékelje a félelmét

Mindenki aktív szerepet vállalhat a saját egészségében és a szorongása csökkentésében, ha tudatosan mérlegeli a koronavírus fertőzés saját személyét érintő kockázatát. 

Utána kell nézni, hogy vannak-e már megerősített, vagy csak feltételezhetően pozitív betegek az ismeretségi körben, találkozott-e közülük a közelmúltban valaki beteggel, és hogy vannak-e olyan immun vagy légzési betegségei, amelyek fokozhatják az esetleges szövődményeket.

2. Próbálja meg korlátozni a koronavírusról szóló hírek keresését

A túl sok a hír, és a folyamatos koronavírus történetek olvasása nem mérsékeli a szorongás szintjét. Ezért korlátozza a hírek olvasását napi egy alkalomra, és csak a megbízható hírforrásokat keresse. 

Minél jobban ijesztgeti magát egy negatív témával, amelyet képtelen irányítani, annál inkább szorong."

3. Tudja meg, hogy teljesen rendben van-e, ha aggódik a koronavírus fertőzés miatt

A koronavírus íjesztő, és rendben van, ha erre ráébredünk. Legyen tudatában annak, hogy a szorongás normális, de álljon ellent, nehogy az érzés elhatalmasodjon. Ha a koronavírus miatt stresszel, csak fokozza a szorongását.

4. Kövesse a megfelelő megelőző módszereket

A nagyközönségnek valóban nem hasznos az arcmaszk viselése (még az N95 légzőmaszkok sem, és még kevésbé a sebészi maszkok használata. Ajánlatos azonban, hogy tegyék meg a a már sokszor ismertetett óvintézkedéseket a koronavírus és más légúti vírusok terjedésének megelőzése érdekében:

• Kerülje el a betegekkel való szoros kapcsolatot.

• Ne érintse meg szemét, orrát és száját.

• Tisztítsa meg és fertőtlenítse a gyakran megérintett tárgyakat és felületeket egy háztartási tisztító sprayvel vagy törlőkendővel.

• Mosson kezet gyakran szappannal és vízzel legalább 20 másodpercig, étkezés előtt és az orrfújás, köhögés vagy tüsszentés után. (Ha nem áll rendelkezésre szappan és víz, használjon alkoholos alapú kéztisztítószert, amely legalább 60% alkoholt tartalmaz.)

A fentiek végrehajtása segíthet abban, hogy úgy érezze, ura a helyzetnek, amivel enyhítheti a szorongását.

5. Arra gondoljon, hogy a lehető legjobbat teszi ebben a helyzetben

Ha úgy gondolná, hogy éppen most kapja meg a vírusfertőzést, javasolható, hogy nézzen körül, ismerje fel, hogy biztonságban van például otthon, és emlékeztesse magát arra, hogy a lehető legjobbat teszi a fertőzés ellen. 

Ha ez nem működik, próbáljon valami semleges dologra gondolni, például észrevenni egy madarat, amely az ablakon előtt repül. Ez jó elhárító technika, amely megbonthatja a szorongás negatív láncolatát.

Ha annak ellenére, hogy kipróbálta ezeket a tippeket, de továbbra is szenved az aggodalomtól, és ezek a félelmek zavarják a mindennapi életben, akkor ajánlatos elbeszélgetni egy mentálhigiénés szakemberrel.

| szorongás, koronavírus járvány, pánik
2020-03-14 00:00:40
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop