A testmozgás hatásos a depresszió ellen

Igaz, hogy a kutatási eredmények vegyesek, ám a legtöbb depresszióban szenvedő ember esküszik a testmozgás, az edzés jótékony hatására.

depresszió, testmozgás | InforMed Hírek7   InforMed | Dobos, L.
Vannak, akik épp olyan rendszeresen mozognak, mint ahogy gyógyszereiket szedik. A betegek egy csoportjánál különösen jó hatású a testmozgás, a javulás mértéke összevethető a gyógyszert szedőknél tapasztaltakkal.

A legtöbb sikert a legalább 30 percen át végzett intenzív edzéssel lehet elérni, Több vizsgálat is bizonyítja, hogy a rendszeresen végzett mozgás akár 47 százalékkal is mérsékelheti depresszió tüneteit. Előfordul, hogy olyanoknál is hatásos, akiknél a gyógyszerek nem hoztak eredményt.

A testmozgás hatásmechanizmus nem teljesen tisztázott, de a szakember szerint az agyban található vegyi anyagok (például a szerotonin) szintjének emelkedése is szerepet játszhat.

Vannak, akik kételkednek abban, hogy a mozgásnak, edzésnek túlzott szerepet kellene tulajdonítani. Maga a mozgás mindenképpen hasznos, számtalan előnye van, ám depresszió esetén nem lehet tudni, valóban maga a mozgás, vagy a társaság, a fény vagy az a tény, hogy a beteg kimozdul otthonról, okozza-e a javulást.

Health.com
| depresszió, testmozgás
2009-11-05 11:46:11
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop