Striák?

stria, pszoriázis | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Kedves Doktornő!

Előző válaszai között olvastam már egy esetről, mi szerint egy kislánynak striák jelentek meg a combján. Az én esetem is hasonló, azzal a különbséggel, hogy nekem a melleim alsó részén jelentek meg ezek a bizonyos terhességi foltokhoz hasonló, csúnya csíkok. Huszonegy éves vagyok, körülbelül három éve jelentkeztek először, és azóta sajnos csak súlyosbodott a helyzet. Az utóbbi évben sikerült néhány kilótól megszabadulnom, némi fogyókúra és sport segítségével, és úgy tűnik, szerencsére a súlyosbodás hirtelen megtorpant. Mivel e mellett még psoriasisos beteg is vagyok, így a napfény és a szolárium elengedhetetlen lételemem. Szeretném tudni, hogy a szolárium, illetve a nap árthat-e az említett bőrfelületnek? A psoriasis miatt bármennyire is igyekszem, nem tudom elkerülni, hogy az általam használt Diprosalic és Synalar kenőcsök ne érintkezzenek a striás felülettel. Mennyire lehet ez számomra káros? Ezenkívül, (mindamellett, hogy tudatában vagyok annak, hogy erre nem sok esély van) szeretném megkérdezni, remélhetem-e valaha a hegek javulását. Végső esetben pedig tudni szeretném, hogy a plasztikai műtét mennyiben tudna javítani a helyzeten? Köszönettel várom mielőbbi válaszát

Érzésem szerint nem striákról van szó, hanem valami egyéb bőrelváltozásról (a striák hasadék- szerű hosszanti bemélyedések. mint a szántás- nem foltosak, hanem csomósak- legfeljebb lilás színezetűek. Az elváltozásokat mutassa meg a psoriasisát kezelő bőrgyógyásznak. további kérdésére csak a kivizsgálás után lehet választ adni.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| stria, pszoriázis
2002-07-11 14:48:15

Web Design & Development Prowebshop