Toxikus epidermális nekrolízis

A toxikus epidermális nekrolízis (toxicus epidermalis necrolysis) életveszélyes bőrbetegség, amelyben a hám nagy lemezekben leválik. Az esetek egyharmadában gyógyszer okozza, legtöbbször penicillin, szulfonamidok, barbiturátok, görcsgátlók, nem szteroid gyulladásellenes szerek, allopurinol. Az esetek másik egyharmadában a toxikus epidermális nekrolízis valamilyen, a diagnózis felállítását nehezítő más súlyos betegséghez társul. Az esetek fennmaradó egyharmadában a kiváltó ok ismeretlen marad. A betegség gyermekeken ritka.


Eritéma nodózum

Az eritéma nodózum (erythema nodosum) fájdalmas, bőr alatti csomóképződéssel járó gyulladás, amely leggyakrabban a lábszár elülső felszínén jelentkezik, de néha a karokon és más bőrterületeken is megjelenhet.


Eritéma exszudatívum multiforme

Az eritéma exszudatívum multiforme (erythema exsudativum multiforme) a testen szimmetrikusan eloszló, vörös, duzzadt, "céltáblaszerű" rajzolatot mutató foltok megjelenésével járó bőrbetegség.


Granuloma annulare

A granuloma annulare ismeretlen okú, krónikus bőrbetegség, amelyre gyűrű alakban elrendeződő kis, tömött göbök jellemzőek; közepükön ép, vagy kissé besüppedt a bőr.


Web Design & Development Prowebshop