A kozmetikai tetoválás veszélyei

Az FDA figyelmeztette a fogyasztókat, hogy vizsgálatot folytat a tartós sminknek is nevezett kozmetikai tetováláshoz használt egyik népszerű márka mellékhatásai ügyében.

tetoválás | InforMed Hírek 2004 ;2   InforMed | Dobos, L.
A hivatal szerint több mint 50 nemkívánatos reakciót jelentettek a Premier Pigment nevű, tetováláshoz alkalmazott festék használatával kapcsolatban.

A mellékhatások közt szerepel a szem és az ajkak körüli hólyagosodás, duzzanat, a bőr berepedezése és hámlása. Egyes esetekben ezek a tünetek annyira súlyosak voltak, hogy még az evést és a beszédet is akadályozták.

A festék gyártója az American Institute of Intradermal Cosmetics, termékeit szerte az Egyesült Államokban forgalmazzák.

A szóvivő elmondta, hogy öt évvel ezelőtt ötféle árnyalatot betiltottak. Az FDA szerint viszont a panaszok továbbra is érkeznek, a gyanús árnyalatokat a következő címen lehet megtalálni. https://www.cfsan.fda.gov/dms/cos-tat2.html

A gyártó megígérte, hogy mindenben kész együttműködni, és mindent megtesz, hogy informálja a fogyasztókat és gondoskodjék biztonságukról.

Az FDA felkéri mindazokat, akik tetoválás után bármilyen nemkívánatos mellékhatást észlelnek, jelentsék.

ABC7 News
| tetoválás
2005-06-10 11:15:57
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop