Egészségesen a nyaralás alatt is

A nyaralni készülőknek ajánljuk a következő hasznos tippeket. Tervezzük meg az utazást étkezési szempontból is, gondoljunk arra is előre, mit és hol eszünk az úton, és ahol nyaralni fogunk.

táplálkozás, nyaralás | InforMed Hírek 2005 ;3   InforMed | Dobos, L.
Olyan étkezdéket keressünk, ahol gyümölcsöt, levest és szendvicset árulnak. Válogassunk a helyi nyers különlegességekből.

Alaposan tanulmányozzuk át az étlapot, kerüljük a zsíros, sült, panírozott, tejfölös fogásokat. Ne gondoljuk azt, hogy egy étel attól máris egészséges, hogy csirkéből vagy zöldségből készült. Kérdezzük meg a pincértől, mit tartalmaz a mártás vagy az öntet, és tudakoljuk meg, hogyan készítették el az egyes fogásokat. Még a gyorséttermekben is igyekezzünk az egészséges ételeket kiválasztani.

Ügyeljünk az adagok nagyságára. A legtöbb étteremben nagyobbak az adagok, semmint az egészséges lenne. Ha túl sok, osszuk el egymás közt a túl nagy adagokat.

A saláták kiválasztásánál tartsuk szem előtt, hogy egyes salátákban több kalória van, mint egy sajtburgerben. Lehetőleg kerüljük a sajttal, sonkával, tojással vagy szalonnával készült salátákat, azokat, amelyekben sok a fetasajt, a fenyőmag vagy a tejföl. A nyaralás megtervezésénél gondoljunk arra, hogy jó, ha az apartmanhoz egy kis konyha tartozik, mert akkor saját magunk is tudunk főzni.

Óvatosan az alkoholfogyasztással! Ne igyunk tömény vagy édes italokat, inkább válasszunk az étkezéshez könnyű söröket és borokat.

Terveink között feltétlenül szerepeljen minél több testmozgás. Indulás előtt tartsunk családi tanácsot, és beszéljük meg az egészséges étkezés és az aktív pihenés legfontosabb szempontjait. Jó nyaralást!

My Yahoo!
| táplálkozás, nyaralás
2005-07-27 12:07:45
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop