Mit együnk nyáron, és mit ne?

Sajnos, csak mítosz az, hogy nyáron többet mozgunk és egészségesebben étkezünk.

| InforMed Hírek18   InforMed | Sándor, K.
 Egy vizsgálat szerint a gyerekek nyáron háromszor olyan gyorsan híznak, mint az iskolaévben, mert több videojátékot játszanak, gyakrabban járnak a gyorséttermekbe, és többször kerül félkész termék otthon is az asztalra.  A felnőttekről nem állnak rendelkezésre hasonló adatok, de a kerti partik, sütögetések, fesztiválok és a vízparti árusok miatt ugyancsak nagy a kísértés. Az alábbiakban felsorolunk néhány olyan enni- és innivalót, amelyeket jobb kerülni, valamint ajánlunk egészséges megoldásokat is.

Amit nem ajánlunk

- Fagylalt-szendvics

Van-e jobb annál, mint két csokis keksz között egy kis vaníliafagylalt? Igen, gyakorlatilag bármi jobb ennél, mert 500 kalóriát tartalmaz, ráadásul 60 százaléka telített zsír. Jobb megoldás a sörbet, meg az, ha elhagyjuk a kekszet.

- Lángos, fánk

Nincs olyan esemény, vásár, fesztivál, ahol ne lehetne lángost kapni. A táplálkozástudományi napalmbombának is nevezett étel az egyik legzsírosabb a világon. Évente egyszer-kétszer még elmegy a zsírban sült, lisztből, zsiradékból, cukorból készült finomság, de tudnunk kell, hogy ezek a transzzsírok fő forrásai.

- Sült kagyló

Néhány darab különleges alkalmakkor még elfogadható, de ne csináljunk belőle rendszert. Már nem egészen egy csészényi 500 kalóriát tartalmaz, 26 gramm zsírt. Főzve együk inkább, akkor érvényesül B12-vitamintartalma is.

- Sertésborda, oldalas

Nagyon sok kalóriát tartalmaznak a sült húsok, még akkor is, ha nem öntjük őket nyakon mártásokkal, szószokkal. Ha otthon készítjük el, zsírtalanítsuk, és fogyasszunk hozzá sovány mártásokat.

- Daiquiri

Könnyűnek, frissítőnek hangzik, de igen magas a kalóriatartalma. Egy pohár epres daiquiri például több kalóriát tartalmaz, mint egy dupla hamburger. Számos más, akár alkoholos, akár alkoholmentes ital van, ami egészségesebb.

- Tészta- és krumplisaláta

Éppen a zsíros majonéz miatt szeretjük nyáron is a fentieket. Ha mindenáron készíteni akarunk, ügyeljünk arra, hogy alacsony zsírtartalmú majonézt és olívaolajat használjunk hozzá.

Ami ajánlunk

- Főtt kukorica

Vaj és zsír nélkül magas rosttartalmú, alacsony kalóriaértékű étel. Jó salátákba is.

- Görögdinnye

Ennek a gyümölcsnek a 90 százaléka víz, és több benne a rákmegelőző hatású likopin, mint a nyers paradicsomban.

- Házi jeges tea

Nulla kalóriát, viszont sok antioxidánst tartalmaz, fogyókúráknál is hasznos.

- Gyümölcssaláta

Nyáron van a szezonja a rostokban gazdag, színes bogyós gyümölcsöknek, dobjuk fel a salátát áfonyával, szederrel, ribizlivel, egressel. Kiváló forrásai a vitaminoknak és az antioxidánsoknak is.

- Gazpacho

Nagy hőségben nincs jobb, mint egy üdítő, hideg, nyers leves, amit még elkészíteni is igen egyszerű. A gazpachóhoz például nem kell más, mint paradicsom, paprika és uborka.

- Csirkesaslik

Ha a kertben látjuk vendégül a családot vagy a barátokat, a nehéz húsok helyett készítsünk csirkenyársat zöldségekkel (cukkini, paprika), és mártogassuk joghurtos öntetbe.

- Cukkini

Nyersen, grillezve, töltve, kockára vagy karikára vágva az egyik legjobb nyári zöldség. Semmi zsír, semmi koleszterin, viszont magas a C-vitamin tartalma.

Kapcsolódó cikkek:
Könnyű nyári menü - 1. rész
Könnyű nyári menü - 2. rész


Health

| étel, egészséges táplálkozás, nyári étel
2020-07-06 12:40:41
hírdetés
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop