Hirdetés
Vége a szénhidrátszegény étrend mániának?
Úgy tűnik, az amerikaiaknak elment az étvágyuk az alacsony szénhidrát-tartalmú étrendtől, lecsengeni látszik a sok fehérjét tartalmazó menük reklámozása. Egy marketing cég tanulmánya szerint 2004 februárjában a felnőtt lakosság 9,1 százaléka fogyasztott szénhidrátszegény ételeket, novemberre ez a szám 4,9 százalékra esett.
A felmérés szerint a szénhidrátszegény étkezés divatja elérte a tetőpontját, és az érdeklődés gyorsabban hanyatlott, mint azt előre jelezték. – Legalább még 18-36 hónapos erősödésre számítottunk – mondja az egyik élelmiszeripari cég szóvivője –, nem gondoljuk, hogy vége, de sokkal alacsonyabb szinten folytatódik, mint azt az ipar várta volna. – Sok kisebb előállító zárta be kapuit, a nagy cégek pedig stratégiát váltottak. Az American Italian Pasta például alacsony kalóriaértékű, magas rosttartalmú termékekként hirdeti szénhidrátszegény ételeit.
Colette Heimowitz, az Atkins Nutritionals oktatási és kutatási alelnöke szerint a piac azért telítődött, mert 2004-ben nagyon sok más cég is beszállt a versenybe. – Az Atkins-diéta 30 év óta létezik, és kiállta az idő próbáját. Nem utal semmi jel arra, hogy ez ne így lenne a jövőben is – mondja Heimowitz.
Bob Goldin, egy élelmiszeripai kutatóvállalat szakembere szerint azonban nagyobb volt a füstje, mint a lángja az egész diéta-ügynek. – Mindig mindenki a csodaszert keresi. A táplálkozási kérdéseket azonban holisztikusan kell megközelíteni. Az egészséges életmódhoz sok minden tartozik, nem lehet egyetlen dologból meggazdagodni.
WJLA
2005-05-15 18:58:30