4 módszer, amivel egészségesen adhatod le a plusz kilókat

.

| InforMed Hírek20   InforMed | Sándor, K.

Mi a fogyás alapvető feltétele?  

Talán téged is elkapott már egy-egy szép ígéret, hirdetés, amikor csodadiétákkal vagy tablettákkal gyors fogyást reméltél? Az igazság az, hogy nincsenek csodamódszerek, amelyekkel gyorsan és egyszerűen megszabadulhatsz a felesleges kilóidtól. "Csak" jól működő elvek és technikák vannak a fogyókúra terén. Ebben a cikkben pedig több olyan módszert is megmutatunk neked, amelyeket bevetve egészségesen adhatod le a plusz kilókat és hosszú távú eredményekkel számolhatsz. Íme 4 valóban hatásos módszer!

A fogyás alapvető feltétele a kalóriadeficit. Tehát, több kalóriát kell elégetned, mint amennyit a szervezetedbe juttatsz az ételekkel és italokkal.

Az elsődleges, legkönnyebben mozgósítható tápanyagok a szénhidrátok. A nehezen mozgósítható, de nagy energiát jelentő üzemanyag a zsír. A zsírszövet nemcsak a zsíros ételektől halmozódhat fel, hanem a fel nem használt szénhidrát is elraktározódhat a zsírsejtekben. Az energiatermelés elsődleges módja a szénhidrátok, vagyis a glikogén lebontása egyszerű glükózmolekulákra -ezt a folyamatot glikogenolízisnek nevezik. Másodlagos energiaforrások a zsírok, hiszen a szervezet a zsírokat glicerinre és zsírsavakra bontja a lipolízis folyamatában.

Tehát a zsírégetés fogalma igazából a zsírsavak energiaként való felhasználását jelenti, ez a lipolízis. Ha igazán gyors eredményeket szeretnél, akkor a magas intenzitású edzések mellett érdemes zsírégető segítségét is igénybe venned.

Ezzel a 4 módszerrel egészségesen adhatod le a makacs plusz kilókat

1. Személyre szabott étrend

A számodra megfelelő diétát érdemes egy dietetikus segítségével összeállítanod. Az egészséged, fizikai, lelkiállapotod és életmódod, sőt az egyedi igényeid, ízlésed és személyiséged fogják körülhatárolni a neked működő étrendet. Nem is biztos, hogy ez első alkalommal összeáll, ezért érdemes egy jó szakemberrel többszöri találkozás során kifejlesztenetek a legjobban működő étrendet. Egy jó szakember abban is tud majd segíteni, hogy mivel tudod az anyagcseréd helyreállítani, vagy a zsírégetést fokozni az egyedi étrendedhez illeszkedően.

2. Rendszeres testmozgás

A rendszeres testmozgás elengedhetetlen az egészséges fogyáshoz. Heti 3-4 alkalommal minimum egy óra mozgást javasolt beiktatni. A zsírégető edzéseket érdemes kombinálni saját testsúlyos vagy súlyzós edzésekkel a hatékony zsírégetés érdekében. Bátran iktass be heti 1-2 intenzív edzést is, mint a Tabata vagy a HIIT tréningek.

3. Tányérmódszer

Használd a "tányérmódszert" az egészséges étrend elkészítéséhez. Töltsd meg a tányérod felét alacsony vagy nem keményítőtartalmú zöldségekkel, például brokkolival, spárgával, karfiollal, kelbimbóval, zöldbabbal, gombával, paprikával vagy leveles zöldekkel és némi gyümölccsel. Töltsd meg a tányér egyik negyedét teljes kiőrlésű gabonával, például barna rizzsel, árpával, bulgurral, quinoával vagy keményítőtartalmú zöldséggel, például kukoricával vagy burgonyával, babbal. Az utolsó negyedet töltsd fel fehérjével, például sült vagy párolt hallal, csirkével vagy pulykával, sovány húsdarabokkal, tofuval vagy tojással.

4. Kevesebb szénhidrát

Csökkentsd a szénhidrátbevitelt. A finomított szénhidrátok (sütemények, cukorkák, muffinok, pogácsák, muffinok, üdítők, gyümölcslevek, chipsek és a legtöbb szupermarketben kapható kenyér) azok a szénhidrátok, amelyeket nem égetsz el, hanem rögtön zsírrá alakulnak. Sok gyümölcsjoghurt és reggeli gabonapehely is tömérdek hozzáadott cukrot tartalmazhat. Cseréld le a gyümölcsjoghurtokat natúr joghurtra, és válassz magas rosttartalmú, alacsonyabb szénhidráttartalmú gabonapelyheket.

Mit ne kövess el soha a diéta során?

Koplalás

A koplalás nem old meg semmit, csak a szervezet anyagcseréje és belső egyensúlya bomlik fel, amivel hosszútávon semmilyen eredményt nem érsz el, csak állandóan nyűgös, fáradt és feszült leszel, aztán újra és újra rádtörnek a falásrohamok. A szervezet kiharcolja magának azt a minimális kalória- és tápanyagbevitelt, amire szüksége van. Ha nassolással próbálod pótolni a hiányzó kalóriákat, akkor biztosan rontod az anyagcseréd és egészséged minőségét. Tehát sokkal okosabb a rendszeres, fenntartható, tápláló étkezés kialakítása és fenntartása, hogy egészségesen és hosszú távon tudd a súlyodat karbantartani.

Édességek

Az édességek csábítása az egyik legnagyobb kihívás, hiszen a legtöbbünk régóta megtanulta magát jutalmazni velük. Bármennyire is csábítóak, a legtöbb csak üres kalóriát, finomított cukrokat és zsírokat tartalmaz. Próbáld meg kitartóan megállni a fogyasztásukat. Ha semmiképpen sem megy, akkor válaszd a cukormentes, paleo változatokat és figyelj oda arra, hogy csak nagyon keveset egyél.

Hosszú távon igazi zsírégető fokozatba akkor kapcsolhatsz, ha hatásos életmódbeli változtatásokat alakítasz ki az életedben. Megéri a befektetett idő, a figyelem és a kitartás, hiszen hosszú távon nagyon szépen leadhatod a súlyfelesleget és egészségesebb is leszel!

| figyókúra
2022-01-27 11:48:40
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop