Karcsúsító falatok

Az alábbi tápláló falatok erősítik a csontokat, megelőzhetnek egyes krónikus betegségeket, javítják a látást, még az elmét is tisztán tartják. De azt tudta-e, hogy bizonyítottan segítenek leadni a kilókat?

fogyókúra, kalória, fehérje, rostok | InforMed Hírek11   InforMed | Dobos, L.

Fekete bab

Egy csésze fekete babban 15 gramm fehérje van, de más fehérjeforrásokkal szemben zsírt nem tartalmaz.

Zab

A zab gazdag rostban, így egész nap teltségérzetet biztosít. Fél csészében 4,5 gramm ún. rezisztens keményítő is van, ami serkenti az anyagcserét és zsírégető hatású.

Avokádó

Igaz, hogy zsírt tartalmaz, de ez az egészséges, egyszeresen telítetlen zsírsavak közé tartozik. Napi fél avokádó, és eltűnik a deréktáji zsír.

Lazac

Sovány fehérjét tartalmaz, sajnos, kevesen fogyasztanak eleget belőle.

Kék áfonya

Öregedés ellen is hatásos, de egy csészényi mindössze 80 kalóriát tartalmaz, és 4 gramm rostot, így kiváló fogyókúrához is.

Brokkoli

Akár nyersen, akár főve, ez a kiváló keresztesvirágú zöldség rákmegelőző hatásáról ismert, de mivel rostban gazdag és kevés kalóriát tartalmaz, nagyszerű fogyókúrás étel is.

Barna rizs

Egészségesebb, mint a fehér rizs a rezisztens keményítő tartalma miatt.

Bor

A szőlő héjában található resveratrol nevű antioxidáns megakadályozza a zsír lerakódását.

Grépfrút

Ha semmi mást nem változtat is az étrendjében, az étkezések előtt fél grépfrút hetente fél kilótól megszabadítja.

Vörös bab

Adagonként több mint 5 gramm rostot és fehérjét tartalmaz, magas a rezisztens keményítő tartalma is.

Mandula

A diófélék közül legjobban segíti a fogyást.

Körte

Egyetlen körtében megtalálja a szükséges napi rostmennyiség 15 százalékát, de csak akkor, ha a héjával együtt fogyasztja.

Zöld tea

Hidratál, ami teltségérzetet okoz, így könnyebb a fogyás, antioxidáns tartalma miatt pedig zsírégető hatású.

Lencse

Kiváló fehérje- és rostforrás, megtalálható benne a rezisztens keményítő is.

Banán

A zöldes héjú banán serkenti az anyagcserét, valamint keményítőt tartalmaz.

Tojás

Nem kell félni a koleszterinttől, bizonyított, hogy nem emeli meg a rossz koleszterin szintjét, viszont sok fehérjét tartalmaz, ami étvágycsökkentő.

Keserű csokoládé

Lassítja az emésztést, ezért kevésbé érezzük magunkat éhesnek a következő étkezéskor. Egészséges zsírokat is tartalmaz.

Narancs

Minimális kalóriát tartalmaz, de igen gazdag rostokban, ami teltségérzetet okoz.

Burgonya

Igaz, hogy magas a szénhidrát-tartalma, de telítettségérzést okoz, valamint gazdag rezisztens keményítőben is.

Fehérbab

Hasonlóan a vörös babhoz, ez is kiváló forrása a rostoknak és a rezisztens keményítőnek.

Sajt

A friss kecskesajt és a feta sajt zsírégető hatású zsírsavakat tartalmaz.

Csicseriborsó

Fél csészényiben 2 gramm rezisztens keményítő van, gazdag rostokban, fehérjében és egészséges zsírokban is.

Árpagyöngy

Rost- és, rezisztens keményítő-tartalma miatt ideális fogyókúrás eledel.

Kapcsolódó rovatok:
Elhízás, fogyóküra
Egészséges táplálkozás
Vitaminok, ásványi anyagok
Koleszterin és más zsírok
Betegségek részletesen


Forrás: Health.com

| fogyókúra, kalória, fehérje, rostok
2013-05-13 07:31:15
hírdetés
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop