Antizsírprogram

Aki zsíros ételeket eszik, egészségtelenül él. Aki elhízott, az fogyókúrázik. De nem a zsírmennyiségre ügyel, hanem vasakarattal megvonja magától minden kalóriát. Pedig a teljes, kontrollálatlan koplalás több szempontból elhibázott. Nem csak biológiai, hanem taktikai szempontból is.

zsír, fogyás, fogyókúra, zsír | Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft. | Szűr, K.
Leggyakrabban unalomból, megszokásból rágcsálunk. Így könnyen viszszaszedjük a leadott kilókat. Pedig a legkeményebb kalóriacsökkentéssel sem megyünk semmire: szervezetünk hozzászokik a csökkentett kalóriaszinthez... A táplálkozáskutatók szerint az egyetlen megoldás a zsírbevitel korlátozása, és a zsír gyors elégetése.Az ázsiai táplálkozáshoz hasonló alacsony zsírarányt a konyhatechnikák különbözősége miatt aligha tudjuk elérni. Szusira és üres, hántolatlan rizsre nem fanyalodik rá az európai ember. A zsiradék evéskor nincs "túl-telítettségi" szignál. Ha a spagettit vagy a gombócot otthagyjuk is, egy kis öntet még jöhet... Sajnos a szervezet még mindig a kőkorszaki élelemellátás szerint "spájzol". Akkoriban ritka eseménynek számított a zsíros táplálék. Ezért szervezetünk gondolkodás nélkül raktározott, főleg zsírt. Legrosszabban a potenciális anyák, azaz az összes nő jár, hiszen - a felnevelendő utód érdekében - szervezete intenzíven raktároz, a zsírt elteríti a csípő és a fenék környékén, mint értékes, kalóriadús tartalékot.

Mi a vékonyak titka?

Nem híznak, mert nem esznek annyi zsírt, amit el lehetne raktározni. Mit tenne, ha választhatna az 1 db csokis keksz és 2 kg szőlő vagy dupla adag galuska között? Zsírmennyiségük azonos. Ha nem is különleges élvezet az üres galuska, mégis laktatóbb, mint napi egy keksz. Nagy tál saláta egy kis mozarellával? Felejtse el! Az a pici sajtdarab elrontja a diétát.

Ahhoz, hogy ne hízzon vissza, elég ha odafigyel, s hosszú távra tervez. Ha egyik nap túllépte a 60 g zsírmennyiséget, másnap annyival kevesebbet vegyen magához! A sok mozgás aktiválja a zsírégető enzimeket. Nem arról van szó, hogy egy órás kocogással égesse el a marék mogyorót, inkább arról, hogy egyfolytában legyen aktív. Napi fél óra mozgás meggátolja, hogy a zsír felhalmozódjon. Testi megterhelésnél a felhasznált energia 50 %-át a raktárakból égeti el a szervezet. Lassú, de kitartó edzéseket tartson, nem hirtelen erőfeszítésre van szükség.

Ne a mérleget nézze, inkább válasszon "etalon"nadrágot, ami akkor még jó volt, mikor csinosnak érezte magát. Az izom nehezebb, mint a zsírpárna. A kifejlesztett izomzat jó ideig, akár a lusta időszakban is 30-40%-kal többet éget el. Nemrég érdekes összefüggésre figyeltek fel a kutatók: a felnőttkori elhízás már az anyaméhben kódolódik, nem csak genetikailag. Az a gyerek, aki sokat eszik és jól értékesíti az élelmet - ilyenek a koplaló anyák magzatai magas zsírszintű sejtekkel rendelkezik, melyeket a szervezet állandóan reprodukálni igyekszik.

A súly, amelyre mindig visszaáll a szervezet, túl magas lesz. Az alacsony zsírpontú ember degeszre tömheti magát tortával, mégsem hízik. Ne irigykedjünk azonban, a szervezet átprogramozható! A lassú, havi maximum másfél kilós fogyáson keresztül vezet az út a karcsúság felé.

Amit eddig szintén nem tudtunk: nemcsak a csípő, a szív zsírosodik el, hanem az agysejtek is. Az ideális testsúly roppant fontos: tehermentesíti a lábakat, az egészséges táplálkozás javítja az emésztést a mozgás növeli az életkedvet és ha az agyból "eltakarítjuk" a zsírsejteket, a neuronok is felszabadulnak...

| zsír, fogyás, fogyókúra
2002-07-25 14:44:44
hírdetés
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop