Karcsúsító menü nyárra

Aki fogyni akar, annak nagy fegyelemre, lehetőleg zsírszegény táplálékra és sok mozgásra van szüksége. Legalábbis eddig így gondolták. Ma már ez sokkal egyszerűbb úton is elérhető: spórolni a kalóriákkal, de jóllakni. Az új módszer nem tilt, csak az élelmiszerek megválogatását ajánlja.

| Ideál - Reforméletmód magazin 2003 ;15(8):16-16   Celsus Kft. | Jeni, Zs.
Az állandó lemondással nem lehet élvezni az életet, éppen ezért fut zátonyra sok diéta. Megoldást jelenthet az az új karcsúsító módszer az USA-ból, melynél már nincs tilos. Nincs megszorítás, jól lehet lakni, és közben még a kalóriákkal is lehet takarékoskodni - jól hangzik. De igaz is? A titok nyitja: egyen ugyanannyit, mint egyébként, de olyan élelmiszereket válasszon, melyekben kevés kalória van!

Kisebb kalóriatartalom is laktat. . .

Dr. Rons amerikai kutató több mint 20 éve tanulmányozza az éhség és jóllakottság bonyolult viszonyát. A következőket állapította meg: naponta minden ember hasonló mennyiségű élelmiszert fogyaszt el. Kalória szempontjából azonban ez a mennyiség igen különböző lehet - attól függően, hogy másfél kiló kekszet vagy currys kolbászt, esetleg másfél kiló sajtos ételt vagy gyümölcssalátát tömünk-e magunkba. Ha időközben a kekszevőknek egy tányér levesre és egy almára támad étvágya (együtt kb. fél kiló), később automatikusan fél kilóval kevesebb süteményt esznek meg, és ezzel majdnem 1000 kcal-t spórolnak meg. A tesztek szerint: ha egy fogás energiatartalma csökken - pl. sok zöldséget teszünk a tésztasalátába -, a kísérleti személyek akkor sem ettek többet belőle, hanem ugyanakkora adagtól laktak jól, és közben kalóriát takarítottak meg, amit egyébként később sem pótoltak.

Jó tudni! A legeredményesebb út a kis kalóriájú, nagy adagokhoz nem a kevesebb zsír, hanem a több víz. Ez gyakorlatilag azt jelenti: ha egy fogás folyadékkal, zöldséggel, gyümölccsel vagy más víztartalmú termékkel készül, a kalóriatartalom adagonként jelentősen csökken - jobban, mintha pl. kevesebb sült zsírt használnánk. Ideális ételek ilyen értelemben a levesek, mert a hozzávalókat sok folyadék egészíti ki. Ám ha étkezés előtt megiszunk egy pohár vizet, nem jelentkezik a kívánt hosszan tartó jóllakottságérzet, mivel a tiszta folyadék csak rövid ideig marad a gyomorban.

Együnk több uborkát és paradicsomot!

Mint ismert, különösen magas víztartalmúak a zöldségek, gyümölcsök, a lefölözött tej, a zöldséglevek és a húsleves. Akkor most főleg ezekkel táplálkozzunk? Ne! Az egyoldalú diéták nemcsak egészségtelenek, unalmasak, de nem is működnek. Ha viszont csak az étkezések felénél használja a jóllakottság-stratégiát, automatikusan kevesebb kalóriát fogyaszt anélkül, hogy valamit is nélkülözne, és tartósan lefogy.

TIPP: egészítse ki szokásos reggelijét friss gyümölccsel, kezdje a főétkezést levessel vagy salátával. Növelje a tésztás és rizses fogásokhoz a zöldség mennyiségét!

Kevesebb vajat, tejszínt és más zsiradékot!

Még több kalóriát úgy spórolhatunk meg, ha figyelünk a zsírszegény termékekre és elkészítési módra.

TIPP: tudatosan kisebb mennyiségben fogyasszon zsíros szószokat, tejszínt, édességeket, kolbászt, sajtot! Ez vonatkozik az alkoholra is! Lakjon jól inkább zöldséggel, krumplival, gyümölccsel, rizzsel, hüvelyesekkel és teljes kiőrlésű termékekkel, részesítse előnyben a tejtermékeket!

- JZs -

Laktató diétás menü

Maxireggeli

20 dkg bogyós gyümölcs Corn flakesszel és joghurttal, hozzá egy pohár hígított zöldséglé. A gyümölcs telít, gyakorlatilag zsírtalan és kalóriaszegény. A joghurttal és a Corn flakesszel együtt (csak 1% zsír!) laktató, amibe a zöldséglé is besegít.

Maxiebéd

Szendvics: három szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér paradicsommal, uborkával, csírával és joghurtos salátadresszinggel, hozzá kis saláta kevés olajjal. A zöldségnek köszönhetően (vaj és sajt helyett) a szendvics valóban laktató "óriás"-ebéd.

Maxiuzsonna

Egy csésze zöldségleves, egy teljes kiőrlésű lisztből készült zsemle.A sok víz és zöldség miatt a levesek ideálisak fogyókúrára. A zöldséglevesek rizzsel különösen laktatóak. A krémleveseknél ügyelni kell a zsírmennyiségre - a zsír grammonként 9 kcal-t jelent, ezzel szemben a fehérje és a szénhidrátok csak a felét. A víz pedig még ennyit sem!

Maxivacsora

Zöldséges tészta paradicsomszósszal, parmezánnal és salátával.A tészta csak 50 g, de csíkokra vágott sárgarépával és cukkínivel már 300 g. Ehhez jön még a paradicsommártás és a saláta - együtt laktató és kalóriaszegény étel.

|
2003-07-25 14:16:30
hírdetés
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop