Még mindig tarolnak az egészségről szóló tévhitek

Sajnos még mindig sokan hisznek el olyan mítoszokat és ferdítéseket az egészségügyet tekintve, amelyek nem csupán haszontalonok, de kifejezetten károsak is. Nézzünk meg tehát három ilyen mítoszt, és cáfoljuk meg őket!

| InforMed Hírek20   InforMed | Sándor, K.

Kép: freepik

1. Időskorban a séta teljesen kielégíti a mozgásigényünket

Ami azt illeti, ez egyáltalán nincs így, ahogyan fiatalkorban sincs. Sok hetven év feletti ember aktívan edz, és köszönik szépen, tökéletes kondiban vannak. A séta önmagában nem elég. Ha valóban szeretnénk megtartani az izomzatunkat, és megelőzni a csontritkulást nyugdíjas éveinkre, akkor válasszunk aktívabb időtöltést.

Akár még a konditerembe is lejárhatunk, végezzünk súlyzós edzéseket, persze csak azután, hogy előtte alaposan utánajártunk a témának. A legtöbb időskori probléma pontosan abból fakad, hogy sokan elveszítik az izomzatuk nagy részét. Ez annak a tévhitnek köszönhető, hogy nyugdíjas korban már bőven elég csupán sétálnunk egy keveset.

Ez valóban elég, ha derék- és hátfájást, csontritkulást később pedig járóképtelenséget szeretnénk magunknak. Viszont sokkal többre megyünk vele, ha szétnézünk például az Alza oldalán sportszerügyileg, és utánajárunk, milyen edzésforma lenne számunkra a legideálisabb.

2. A vitaminok szedése káros az egészségre

Senki sem tudja, honnan származik ez a tévhit, azonban ideje volna belátni mindenkinek, hogy egyszerűen már nem tud az ember annyi értékes tápanyagot bevinni, ami elegendő a szervezet számára. A szmog, a stressz és a rohanó életvitel elvonják belőlünk a vitaminok és ásványi anyagok egy jelentős részét. Hacsak nem saját magunknak termeljük meg az élelmet bio módszerekkel, akkor jobb, ha élünk a minőségi multivitaminok adta lehetőséggel. Nem ördögtől valók, sőt rengeteg betegség megelőzésében segíthetnek.

3. Az egészséges ételek drágák

A tojás, a belsőségek, a spenót, a sóska és még számtalan más kifejezetten magas tápanyagtartalmú élelmiszer egyáltalán nem drága. Téves elképzelés, hogy a sok szénhidrát jobban laktat. A valóság az, hogy a sok gyors felszívódású szénhidrát, például a fehér kenyér inkább éhesebbé tesz minek. Megemelik az inzulinszintet, ami aztán hirtelen leesve erős éhségérzetet csinál. Mi a következtetés tehát? Egy jó adag sült máj rizzsel, valamint zöldséggel jobban eltelíthet és sokkal értékesebb, mint például az olcsónak, laktatónak mondott krumplis tészta.

| időskori fitnesz, vitaminok, étkezés
2022-03-25 16:20:13
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop