Diéta

Jóból is megárt a sok - óvatosan a D-vitaminnal!

A Johns Hopkins-egyetem kutatói szerint a több nem jobb, sőt, veszélyes. A csontok és újabban a szív védelme miatt szedett D-vitamin az ajánlottnál nagyobb adagban egyenesen káros lehet a szívre.


Mik a transz-zsírsavak?

Tudta, hogy az elfogadható napi transz-zsírsav bevitel maximum 1 g? És hogy egyes krémmel töltött kekszek, nápolyifélék nagyobb mennyiségű, rendszeres fogyasztásával akár napi 20-25 g transz-zsírsavat is bevihetünk a szervezetünkbe? Pedig érdemes odafigyelni, hiszen a transz-zsírsavaknak szerepük lehet az érelmeszesedés és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában.


Fáradtság ellen fogyasszunk vastartalmú ételeket

Ha túl fáradtnak érezzük magunkat ahhoz, hogy elmenjünk edzeni, valószínű, hogy nem jut elég vas a szervezetünkbe. Az egészséges felnőtt nőknek napi 18 milligramm vasra van szükségük, a várandósoknál ez az érték 27 mg.


A sérült zöldségben, gyümölcsben kevesebb a C-vitamin

Mindenki tudja, hogy a zöldségek és a gyümölcsök természetes C-vitamin források, de azt kevesebben, hogy a vitamintartalom alakulása is sok mindentől függ. Gilingerné Dr. Pankotai Mária, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszék docense hosszú évek óta kutatja egyebek mellett a zöldségek és gyümölcsök táplálkozási értékeit, vitamintartalmának változásait.


Nem ártalmas a sok folsav

Szakemberek szerint a folsav akkor sem okoz semmi gondot, ha a szervezet B12 vitamin szintje alacsony.


| | | | | | 7 | | | |
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop