Mentőszolgálat: egyre hatékonyabban működik a betegszállítás-irányítás rendszere

A betegszállítás folyamatos, az irányítás rendszere egyre hatékonyabban működik - közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szombaton az MTI-vel annak kapcsán, hogy egy hónapja az összes magyarországi betegszállítás irányítását az OMSZ végzi.

Győrfi Pál szerint ez a betegszállító szervezetek többségére jellemző együttműködésnek is köszönhető. A hatékony működés érdekében a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének képviselőivel is újra egyeztetnek, várhatóan a jövő héten.

Győrfi Pál emlékeztetett: a szaktárca tavaly döntött arról, hogy a magánszolgáltatók által végzett betegszállítások koordinálását, felügyeletét és irányítását az OMSZ hatáskörébe vonja. A szerepvállalás bővítése lépcsőzetesen történt, így először 2011 júliusától első lépésként a távolsági, megyéken átívelő betegszállítások összehangolásának feladatát vette át, majd 2012. január elsejétől már valamennyi, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral (OEP) szerződésben álló szolgáltató tevékenysége felett kontrollt gyakorolt.

Ez év májusától a betegszállításokra vonatkozó megrendelések, hívások fogadását, a betegszállító vállalkozások járműveinek operatív irányítását is az OMSZ végzi. Így május 2. óta minden, az OEP által finanszírozott betegszállítást az OMSZ-nél kell megrendelni, és végül egy az OEP-pel szerződött betegszállító szolgáltató teljesíti.

A sürgős, illetve szakkíséretet igénylő betegszállításokat a 104-es telefonszámon rendelhetik meg, de az "egyszerű" betegszállítások rendelésére az OMSZ létrehozott egy országosan egységes, négyjegyű, központi telefonszámot is, az előzetesen regisztrált orvosok akár az interneten is megrendelhetik betegeik szállítását - írta Győrfi Pál.

A megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában az 1820-as központi telefonszámra érkező hívásokat 150 munkatárs fogadja, az internetes felületre érkező megrendelések fogadása, szolgáltatóknak történő átadása és a betegszállítás folyamatos - tette hozzá a szóvivő.

Győrfi Pál arra is kitért, hogy "az évi kétmillió betegszállítás megrendelésének fogadását, szolgáltatókhoz történő továbbítását, a végrehajtás koordinációját és ellenőrzését" jelentő a betegszállítás-irányítás feladatának átvétele során számos, előre nem látható nehézséggel szembesült a mentőszolgálat. Helyenként, átmenetileg túlterheltség jelentkezett az 1820-as hívószám vonalain, ami hosszabb várakozási időt okozott. Ezt - mint írta - a hívásfogadó kapacitások bővítésével mostanra kiküszöbölték. Az OMSZ rendszerén kívüli, a telefonszolgáltatók hálózatán jelentkező műszaki hibákat a szakemberek elhárították.

A számítógépes adatbázisokban (például kódszámok, egészségügyi intézmények, részlegek címe) is számos hiba volt, ezek kijavításán is folyamatosan dolgoznak.
| betegszállítás, mentők, OMSZ, egészségügy
2012-06-02 22:13:23


Válsághelyzet a traumatológiai ellátásban

A Magyar Traumatológus Társaság vezetősége péntekre, 2019. június 21-re, 11 órára összehívta a társaság rendkívüli közgyűlését.


A homoszexualitás nem betegség

Melegnek lenni nem betegség, kezelésre nincs szükség, az úgynevezett konverziós terápiákat pedig be kell tiltani - jelentette ki a német szövetségi kormány egészségü...


Az Európai Bizottság szerint a magyar költségvetés jelentősen eltért az előírttól

Az Európai Bizottság az európai szemeszter szerdán közzétett tavaszi csomagjában figyelmeztetést küldött Magyarország számára, mivel strukturális egyenlegét tekintve...


A Párbeszéd szerint átverés a 2020-as büdzsé

Illúziókeltésnek és átverésnek tartja a 2020-as költségvetést a Párbeszéd, mert az ellenzéki párt szerint a kormány nem azokra a területekre költ, amelyek támogat...


Változatlan a bárányhimlő elleni védőoltás beadásának időpontja

Nincs változás az ősztől kötelezővé váló bárányhimlő elleni védőoltás beadásának tervezett időpontjában, így azt szeptembertől 13 és 16 hónapos korban adják...