Hirdetés

Év végéig elkészül az egységes segélyhívó rendszer

Év végéig elkészül a 112-es számon hívható egységes segélyhívó rendszer, az ESR-112 - jelentette be Lucza Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkárságának főosztályvezetője szerdán, Budapesten sajtótájékoztatón.

mentés, segélyhívó, egészségügy, ESR-112 |

MTI Hírek10

A kormány kiemelt célja, hogy a segítségnyújtás folyamata felgyorsuljon. A projekt megvalósulásával, és ha az emberekben tudatosul a 112 mint egységes hívószám, értékes perceket, másodperceket lehet nyerni a mentés során - emelte ki a főosztályvezető. A több mint tízmilliárd forintos projektet a magyar kormányzati támogatás mellett nagyrészt uniós fejlesztési források felhasználásával valósítják meg - tette hozzá.

Szege Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériuma egészségügyi informatikai programirodájának vezetője közölte: a 112-től azt várják, hogy a segítség 15 percen belül megérkezzen az állampolgárhoz. A segélyhívásokat fogadó szakembereknek fontos szerepük lesz abban, hogy a segélykérőtől minden olyan információt begyűjtsenek, ami segítheti a kórházi ellátást. A teljes mentésirányítási rendszer fejlesztését a tervek szerint 2014 március végéig lezárják - tette hozzá.

Tóth László, a Belügyminisztérium gazdasági és informatikai helyettes államtitkára azt emelte ki, hogy - a mentés és a segítségnyújtás hatékonyabbá tételén túl - a 112-es segélyhívó központjainak kialakításával munkahelyeket is teremtenek, ahol a szakképzett munkaerő, valamint a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása is fontos szempont.

Kifejtette, hogy a két hívásirányító központ helyszínének kiválasztásakor a munkanélküliségi rátát, valamint azt is figyelembe vették, hogy hol vannak a célnak megfelelő ingatlanok. Ezek alapján a központokat Miskolcon egy volt honvédségi, valamint Szombathelyen egy korábbi határőri, majd rendőrségi épületben alakították ki. A call centerekben váltásban fognak dolgozni az operátorok, így a két központ létrehozásával 850 új munkahelyet hoztak létre - hangsúlyozta.

Tóth László azt is elmondta, hogy a hívást fogadóknak fontos szerepük lesz a fals hívások kiszűrésében, hogy csak olyan eseményeket adjanak át a készenléti szervek irányítóinak, amelyek tényleges beavatkozást, intézkedést igényelnek.

Göndör László, az ESR-112 projekt vezetője közölte: hamarosan társadalmi kampányt indítanak, hogy az állampolgárok megismerjék a 112-es hívószámot és a használatát. Kiemelte továbbá, hogy a 112-es egységes hívószám mellett egyelőre a készenléti szervek jelenlegi hívószámai - a 104, a 105 és a 107 - is élni fognak.
mentés, segélyhívó, egészségügy, ESR-112

2013-05-08 18:52:19

Hirdetés

Legfrissebb

AZ ORVOS VÁLASZOL

Szakorvosaink válaszai olvasói kérdésekre

Mielőtt kérdez, keressen orvosaink korábbi válaszai között!

Hirdetés
Hirdetés

Web Design & Development Prowebshop