A tömegközlekedés egészséges!

Sokakkal megesik, hogy nem tudnak, vagy nem akarnak napi félórát szánni az edzésre, sétára, pedig szakemberek szerint heti ötször ennyi lenne ajánlott.

séta, életmód, tömegközlekedés | InforMed Hírek8   InforMed | Sándor, K.
Jobb helyzetben vannak azok, akik nem autóval járnak be a munkahelyükre. Kutatások kimutatták, hogy bár a buszmegállóban való ácsorgás nem tartozik az edzésformák közé, azok, akik a tömegközlekedést veszik igénybe, általában többet mozognak.

Akik nem autóznak, azok a buszmegállóig vagy a vasútállomásig többnyire gyalog vagy kerékpárral mennek. Egy vizsgálatból kiderült, hogy ők háromszor gyakrabban élnek aktív életet, mint az autósok. Már a napi fél óra séta is elegendő nemcsak ahhoz, hogy néhány kilótól megszabaduljunk, de ahhoz is, hogy csökkentsük számos betegség, elsősorban a szívbetegségek kockázatát.

Ha valaki a tömegközlekedést választja, más szempontból is csak nyerhet. Lehet, hogy a munkába járás ideje kicsit hosszabb lesz (bár ez a dugók miatt akár fordítva is elképzelhető), viszont ha többet gyalogolunk, nem kell külön edzőterembe járni vagy időt találni a sétára. Ne feledjük a megtakarított üzemanyagköltséget sem, valamint azt, hogy az autót is kíméltük. Több munkahelyen megtérítik a tömegközlekedés költségeit.

Yahoo
| séta, életmód, tömegközlekedés
2010-09-30 12:38:29
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop