Tanuljunk négylábú kedvenceinktől - 1. rész

Háziállataink sokszor irigylésre méltó életet élnek, ám a lustálkodáson kívül más szokásokat is érdemes ellesni tőlük. A lista olyan hosszú, hogy cikkünket két részletben közöljük.

kutya, macska, háziállat, életmód, szokások | InforMed Hírek11   InforMed | Dobos, L.
Egyszerre csak egy dolgot csináljunk

Ha egy kutya valamit csinál, akkor csakis arra összpontosít, és kutatások azt támasztják alá, hogy az embereknek is ezt kéne tenniük. A Stanford egyetem kutatói szerint a figyelem és az emlékezet is a kárát látja a mostanában oly divatos multitaskingnak.

Szundikáljunk nap közben

A kutyák és a macskák gyakran szunyókálnak, de bizonyított tény, hogy ez az embernek is jót tenne. Egy 24 ezer fő bevonásával végzett vizsgálat szerint a nappal rendszeresen szundikálók körében 37 százalékkal ritkábban fordul elő a szívhalál, mint a csak nagy néha szunyókálóknál. A rövid alvás javítja a teljesítőképességet és a figyelmet is.

Sétáljunk minden nap

Négy- és kétlábúaknak egyformán szükséges a napi séta, amely a kalóriák égetésének legbiztonságosabb és legegyszerűbb módja, és a szívnek is jót tesz. A rendszeres séta az alábbi előnyökkel jár
  • hat a depresszió ellen
  • segít fogyni
  • csökkenti a 2. típusú diabétesz kockázatát
  • csökkenti az emlő- és vastagbélrák rizikóját
    erősíti a csontokat
  • karban tartja az elmét
  • barátságokat ápol és szerez
Az ember társas lény, és a barátság mérhető előnyöket jelent az egészségre nézve.

Éljünk a pillanatban

Talán ez az egyik legfontosabb, amit kedvenceinktől eltanulhatunk. A Harvard-egyetem pszichológusai szerint az emberek akkor legboldogabbak, amikor olyan tevékenységet végeznek, ami teljes figyelemösszpontosítással jár, mint például a szex vagy a testedzés. A tervezgetés, emlékezés vagy a végzett tevékenységhez szükséges gondolatokon kívül mással foglalkozás gyakran a boldogság rovására megy.

Ne tartsunk haragot

A pillanatban éléshez tartozik az is, hogy ne foglalkozzunk azzal, ami elmúlt. Engedjük el régi sérelmeinket, és szó szerint fellélegzünk. A hosszan tartó harag ugyanis rontja a tüdőfműködést, míg a megbocsátástól csökken a vérnyomás és a szorongás.

Mosolyogjunk (ha már a farkunkat csóválni nem tudjuk)

Ha valamiért hálásak vagyunk, mosolyogjunk, vagy szaporázzuk meg lépteinket. A kutatók erős kapcsolatot fedeztek fel a hála és az általános jó állapot között.

Tartsuk ébren a kíváncsiságunkat

Nem igaz, hogy hamar megöregszik, aki kíváncsi, sőt, éppen ellenkezőleg. Vizsgálatok bizonyítják, hogy a kíváncsi embernek jobb az életminősége és lelkiállapota is jobb.

Bolondozzunk néha

Igen jó hatással van az egészségre, ha elengedjük magunkat és gyerekként – vagy mint a macska – bolondozunk. Igaz a régi mondás, hogy a nevetés a legjobb orvosság, elsősorban a szív védelmére vonatkoztatva.

Egy kis simogatás, masszázs

Az érintés ereje felbecsülhetetlen. A masszázs fájdalomcsillapító hatású, serkenti az immunrendszert, és még az olyan krónikus betegségek tüneteit is enyhíti, mint az asztma vagy a diabétesz. Szeretteink érintésének még nagyobb ereje van.

Tanuljunk négylábú kedvenceinktől - 2. rész

| kutya, macska, háziállat, életmód, szokások
2013-01-23 21:52:05
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop