Ágyban fekve is rendel a magyar

Egy kutatás szerint száz magyarból harminc rendel negyedévente, húsz honfitársunk havonta, hat pedig hetente legalább egyszer az internetről. Az is kiderült, hogy a fordulatszám aligha fog csökkenni a jövőben, hiszen tízből kilenc magyar online vásárló minimum annyira aktív tervez maradni idén, mint a tavalyi, sok szempontból rekord évben.

| InforMed Hírek19   InforMed | Sándor, K.

A Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riport szerint az e-kereskedelem mindennapjaink része lett, szinte nincs is olyan élethelyzet, amelyben ne rendeltünk volna a világhálóról.

Mint írják, a magyar e-vásárlók több mint fele rendelt már online, ágyában fekve vagy tévénézés közben, sőt, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már ilyen módon.

Nem meglepő, hogy igen jól alakulnak az online szerencsejátékok, így a Campobet vélemények online elérései is. De jó, ha tudjuk azt is, hogy a magyarok több mint fele a leginkább megbízhatónak a bankkártyás fizetést tartja, 31 százalékuk vásárol negyedévente minimum egyszer a világhálón, és arányait tekintve az új belépő az ötven évesnél idősebbek közül kerül ki, ugyanakkor a webshopok vásárlói még mindig inkább a fiatal, 18-39 éves korosztályból kerül ki.

A pandémia után is töretlen az e-kereskedelem

 Mint az a kutatásból kiderül, több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a világjárvány alatt kezdtünk el interneten vásárolni: ilyen például az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek.

De akkor mi a járvány vesztese? Szakértők szerint a könyv, amellyel kapcsolatban a legtöbben nyilatkozták, hogy ritkábban vásárolják azokat, mint a járvány előtt.

És kik az online vásárlók? Szakértők véleménye szerint a koronavírus kinyitotta az online boltok kapuit az idősebb korosztály előtt, a világjárvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya, számszerűen ez 39%-ot jelent, de még mindig a 18-39 éves korosztály a legaktívabb ezen a területen.

És milyen a tipikus hazai online vásárló? Városban él, legalább középfokú végzettséggel rendelkezik és 55 százalékuk háztartásának havi nettó jövedelme 300 ezer forint felett van.

 Mennyire nyitottak a magyarok az innovációra?

 A kutatás szerint kifejezetten nyitottak. Különösen abban az esetben, ha az kényelmesebb megoldás. Például tízből hat ember használja ujjlenyomatát jóváhagyásra. Érdekes adat, hogy tízből hat magyar e-vásárló hagyott már abba online vásárlást a célegyenesben, tehát akkor, amikor a kiválasztott termék már a kosarában volt, de nem fizette ki azt, hanem elállt a tranzakciótól.

A lakosság több mint fele a bankkártyás fizetési megoldást preferálja, és több mint fele mentette már el kártyaadatát valamelyik internetes szolgáltatónál. Negyven százalékuk szerint a bankkártyás fizetés mint opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát, ahogyan a sajtómegjelenések is.

| online vásárlás
2021-09-17 18:05:11
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop