Fitten-szépen tavasszal (2.)

Az áprilisi lapunkban elkezdett fitt-programot a következő hetek teendőivel folytatjuk, hogy mire eljön a fürdőruhaszezon, Ön is a legjobb formáját mutathassa...

fitten, fürdőruhaszezon, fürdÅ‘ruhaszezon | Ideál - Reforméletmód magazin 2006 ;18(5):65-67   Celsus Kft. | Dénes, V.
MÁSODIK HÉT...

... a testének

Egyszerű és hatásos módszer: „csipkedje le" a felesleget a hasáról! Bőrét mutató- és hüvelykujja közé fogva csipegesse végig a kritikus területet! Így serkenti, szabályozza a véráramlást, a zsíranyagcserét és a mikrocirkulációt. Naponta öt percig végezze a gyakorlatot!

... az arcának

Itt az ideje egy energiabombának! A legjobban az ampullakúrák hatnak. Minden este, miután megtisztította bőrét, oszlasson el egyet az arcán, a nyakán és a dekoltázsán! Ezek a készítmények általában folyadékmegkötő hialuronsavakat, feszesítőkollagént, regenerálóenzimeket tartalmaznak nagy koncentrátumban.

... a bőrének

Először vegyen aromafürdőt, ez felforrósítja a bőrét! Utána vastagon kenjen fel popsijára, csípőjére, hasára, felső combjára cellulit elleni krémet, majd folpackkal tekerje be e testrészeit, és burkolózzon be egy meleg takaróba! Legalább harminc percig hagyja hatni a krémet, amely ezáltal salaktalanítja bőrét, és a melegnek köszönhetően mélyen fejti ki hatását!

... a kondíciójának

A program: háromszor a héten 20 perces kocogás. Ez a kitartást igénylő sport így serkenti a zsírégetést, erősíti a szív- és érrendszert. Nem a gyorsaság a lényeg. Sokkal egészségesebb és hatékonyabb, ha egyenletes tempóban fut.

... a gyomrának

A szép hajért és egészséges körömért: színes halragu paprikával - 300 kalóriás étel, és egyszer helyettesítheti vele az alapprogramban szereplő, vacsorára javasolt energiákat adó zöldségeket.

Elkészítése: 125-125 g piros- és zöld paprikát, 1 póréhagymát tisztítson meg, és vágjon apróra! 1 teáskanál búzacsíraolajban kicsit párolja meg, öntse fel 5 evőkanál vízzel, és lefedve öt percig főzze! Adjon hozzá 150 g tengeri halat darabokra vágva, és párolja együtt öt percig! Jódozott sóval, borssal ízesítse, majd szórja meg 1 evőkanál pirított zabpehellyel!

HARMADIK HÉT...

... a testének

A túl sok állás-ülés, a magas sarkú cipő, a szűk nadrág mind-mind ellenségei a lábnak. Ezért a harmadik héten végezzen vénatréninget! Álljon lábujjhegyre, ugyanakkor hajoljon le! Ezután kiegyenesedve lábujjhegyről gördüljön a sarkára és vissza! Majd jöhet felváltva: amíg egyik lábán lábujjhegyen áll, addig a másikon a sarkán és fordítva.

... az arcának

Amikor a szeme alatt karikák vannak, és apró ráncok a homlokán, nem mindig a stressz az ok. Szem- és arcmaszkok segíthetnek, szilícium-, rozs- és zsurlótartalmuk kisimítja a bőrt, feltölti a ráncocskákat. Ha nincs speciális pakolása, akkor szemránckrémét vigye fel a szokásosnál vastagabban, és hagyja húsz percig hatni! Háromszor alkalmazza ezt a kúrát a héten!

... a bőrének

A cellulitkrémet este mint egy normál testápolót vigye fel! Ha spray formájában tudja ezt alkalmazni, akkor még hatékonyabb lesz a küzdelem a narancsbőr ellen, mert ezek filmréteget képeznek a bőrfelszínen, bezárják a folyadékot a bőrbe, és szabályozzák a felső hámréteg vízháztartását és hőmérsékletét.

... a kondíciójának

Program: ugrálókötelezés. Öt perc belőle megöl száz kalóriát! Emellett edzi a lábat és a keringést. Hogy ne unatkozzon, variálja a láb- és kéztartást. Ügyeljen rá, hogy alkalmas tornacipőben ugráljon, és a kötél is megfelelő hosszúságú legyen! Ezt úgy ellenőrizheti, hogy középen rááll, ekkor a fogónak a hónaljáig kell érnie! Fokozatosan növelje az ugrálásadagot 10 percig!

... a gyomrának

Csillogó szemekért - 140 kalóriás vitaminkoktél. Ezt kétszer ihatja pluszban! Elkészítése: 1 00 ml cékla, 1 00 ml répalé, V2 teáskanál reszelt torma és 1 teáskanál pirított napraforgómag kerüljön a turmixgépbe! A tetejét szórja meg 1 teáskanál zsázsával!

NEGYEDIK HÉT...

... a testének

Ha a nyakát és a dekoltázsát egyébként naponta krémezi, ezen a héten akkor is minden harmadik napon juttassa e testtájait extra adag zsírhoz és nedvességhez! A krémet vastagon vigye fel, alufóliával vagy nejlonnal fedje be, majd tekerje át meleg törülközővel! Legalább egy órát hagyja hatni!

... az arcának

A főszerep a termálvizes sprayké! Gazdagon tartalmaznak ásványi anyagokat és nyomelemeket, így erősítik a bőr természetes védekezőképességét és sejtanyagcseréjét. Akár sminkre is spriccelhet belőlük naponta többször.

... a bőrének

Jeget a narancsbőrnek! A problémás területeket erőteljes mozdulatokkal, jégkockákkal dörzsölje át! Ez nagyon jó kötőszöveti edzés: a vérkeringés felgyorsul, a bőr azonnal feszesebb és rózsásabb lesz. A jeges sokkhatás javítja a mikrocirkulációt, erősíti a bőrszöveteket, és a narancsbőr máris kevésbé látható.

... a kondíciójának

Ezúttal a biciklié a főszerep! Négyszer a héten, 20-20 percig! Az oxigéndús levegőn való edzés jót tesz a bőrnek, a popsinál és a comboknál kifejtett hatása pedig segít a narancsbőr ellen. Félórányi tekeréssel 230 kalóriát éget el.

... a gyomrának

A szép bőrért - zöldségtál csirkemellel 400 kalória. A karcsúsító saláta helyett egyszer fogyaszthatja a héten. Elkészítése: 300 g brokkolit, 1 00 g krumplit feldarabolva pároljon tíz percig 1 teáskanál vajban! Sózza-borsozza, majd adjon hozzá 1 50 g felcsíkozott, sült csirkemellet!

LELKI ÚTMUTATÓ

1. HÉT: minden kezdet nehéz! A legjobb, ha a menstruációját követő első hétre esik fitneszprogramja első hete is, még jobb, ha a havivérzése 4. és 6. napja között kezd neki az edzésnek. Ilyenkor a növekvő hormonszintnek köszönhetően motivált. Persze, ha nem akar várni, akkor máris lásson neki az alapprogramnak!

2. HÉT: a peeling és a salaktalanító fürdők már minden ballasztanyagtól megszabadították bőrét, így megmutatkozik, hogy kozmetikumai mennyire ápolnak. Ha ezen a héten még nem nagyon ad le a súlyából, nem kell vele törődnie, hiszen szervezete még csak most lát neki a zsírtartalékok feldolgozásának. Ezért különösen fontos a karcsúsítótorna és a kondicionálóedzés!

3. HÉT: most minden szuper, minden sikerül! A bőrét kívülről szisztematikusan feltankoljuk, hogy bőranyagcseréje optimálisan működjön és lendületben is maradjon. Alapos regenerálás a testének és a szervezetének. Vitaminkoktélok a szépségének.

4. HÉT: most kell a kitartás! Napról napra kicsit akár emelkedhet is a testsúlya, de ez csak víz. Főleg, ha ciklusának 28. napja körül jár. Az eredmény járjon a fejében: karcsú, feszes idomok, csúcskondi!

LUXUSPROGRAM

Sikerült! Végigcsinálta a négy hetet. Teste feszes, mint egy gazelláé, bőre rugalmas és sugárzóan szép. Néhány kilócska is eltűnt, úgyhogy most igazán megérdemel egy kis kényeztetést! .

.. a testének

Az i-re a pont a barna bőr. De ezt ne a naptól és ne is a szoláriumtól remélje! Egyszerűen: nyúljon a tubushoz! A mai önbarnítók 1-4 óra alatt megadják a kívánt színt bőrének, ami most sima, felszínén nincsenek foltot okozó elhalt hámsejtek. Ráadásul a mai készítményeknek már nincs kellemetlen illatuk. ÉRDEKES! Az önbarnító öt napig hat - bár meg kell jegyeznünk, hogy a nők 10 százalékánál sajnos egyáltalán nem érvényesül, mégpedig azért, mert az izzadság és a faggyú megakadályozza ezt.

... az arcának

Arca most már tökéletesen ápolt, bőre rózsás és üde, az apróbb ráncok az alapprogramnak köszönhetően eltűntek. Jöhet a luxussmink: bőrszínével megegyező árnyalatú, selyemfényű alapozót használjon! A szemhéjára, a barnás szemhéjfestékre aranycseppeket varázsoljon, a felső szemhéját pedig ne tussal, hanem fekete szemhéjceruzával húzza ki! A szempilláit fekete spirállal hangsúlyozza! Ami az ajkait illeti, kövesse a trendet, használjon babarózsaszín árnyalatot! Orcáira szintén nagyon enyhe rózsaszín kerüljön!

... a bőrének

Most mint a profik, menjen el a kozmetikusához vagy a masszőréhez, és kérjen nyirokmasszázst! Ez a pangó folyadékot kihajtja, tehermentesíti az ödémától a kötőszövetet. A felső combjánál a leghatásosabb: serkenti a vérkeringést és a zsíranyagcserét, a hullámmozgásszerű nyomásnak köszönhetően.

... a kondíciójának

Az elmúlt hetek kemény munkájának köszönhetően szív- és érrendszere tökéletesen működik. A következő légzőgyakorlat csak ráadás. Az orrán keresztül lassan és mélyen lélegezzen be! Közben próbálja a testében követni a levegő útját az orrától a garaton át egészen a tüdejéig! A lélegzetét egy pillanatra tartsa benn, majd lassan és nyugodtan fújja ki a száján!

... a lelkének

Egy wellness fitt-fürdő jár Önnek! Itt az ideje annak is, hogy tesztelje a négy hét eredményét, és learassa a babérokat. Bújjon hát bikinibe, és irány a legközelebbi vízi vidámpark! Próbálja ki az összes pezsgőfürdőt, jacuzzit, nyakzuhanyt, esetleg vegyen részt vízi gimnasztikán! Ez óvja izmait, ízületeit, és több kalóriát éget el, mintha szárazföldön végezné a gyakorlatokat.

... a gyomrának

Fald magad karcsúra-menü: nem kell 1000 kalóriát tartalmaznia annak, ami jó! A legjobb bizonyíték a következő nagyszerű, csupán 500 kalóriás, ám háromfogásos menü.

Előétel: ráksaláta - 150 cal
30 g leveles - fejes, frisé- vagy eisberg - salátát, 1 újhagymát, 1 paradicsomot és 50 g cukkinit megtisztítunk és feldarabolunk. 50 g sült rákhússal elkeverjük, majd leöntjük 1 teáskanál fehérborecet és 1 teáskanál búzacsíraolaj dresszingjével. Sózzuk-borsozzuk.

Főétel: pulyka spárgával - 300 cal
400 g zöld vagy nem levesnek való fehér spárgát meghámozunk, a végét letörjük, és sós vízben 1 5 percig főzzük. Megmosunk, megfőzünk és meghámozunk 1 00 g krumplit, közben 1 szelet pulykamellet (100 g) 1 teáskanál forró olívaolajon mindkét oldalán megpirítunk. Sózzuk-borsozzuk, majd 1 teáskanál vajat ráolvasztunk. Megszórjuk 1 evőkanál apróra vágott petrezselyemzölddel. Ezt követően ízlésesen tányérra tesszük mellé a spárgát és a krumplit.

Desszert: friss eper - 50 cal
150 g epret megtisztítunk, megmosunk, félbevágunk, citrommal és édesítőszerrel ízesítjük.

Dénes Vanda

| fitten, fürdőruhaszezon
2006-05-12 10:32:39

Web Design & Development Prowebshop