Hogyan adjuk el jól magunkat?

A nők is sikeresek szeretnének lenni, csakhogy ők kevésbé tudják "eladni" magukat, mint az erősebb nem képviselői. Még akkor is, ha szerénységgel még senki sem csinált karriert!

siker, önbizalom, karrier | InforMed Hírek18   InforMed | Nagy, A.
Ha a hölgyek megtanulják, hogy teljesítményüket miként helyezhetik helyes megvilágításba, és azt miként lehet hatékonyan kommunikálni, ölükbe pottyan a megérdemelt és várva várt elismerés! Ehhez nyújtunk most segítséget. 
Valamennyien éreztük már úgy a munkahelyünkön, mintha mókuskerékbe zártak volna minket. Csak gürcölünk és gürcölünk, de a ranglétrán soha nem jutunk előbbre. Ám mielőtt még kételkedni kezdenénk saját képességeinkben, ne feledjük, hogy ez a helybenjárás még egyáltalán nem jogalap ahhoz, hogy ne higgyünk önmagunkban és tehetségünkben!
Éppen ellenkezőleg: itt az idő, hogy cselekedjünk! Hogy mit kell tennünk? Ügyesen kell menedzselnünk magunkat, mert a prezentáción múlik minden, állítják a marketingszakemberek. 
Hogy miként? Egyszerűen követnünk kell a reklámügynökök taktikáját, és máris egy egészen különleges termékkel léphetünk a piacra: saját személyiségünkkel!

Határoljuk be célcsoportunkat!

Az első, amit egy reklámügynökség megtesz, ha egy új termékkel be akar törni a piacra, hogy pontosan definiálja a megcélzott embercsoportot. Tehát meghatározza, hogy kinek kínálja az árut, és mit vár el az adott közegtől. Illetve azt is, hogy milyen eszközökkel tud hatni a kiszemelt célcsoportra. Figyeljük hát sikeres kollégáink viselkedési mintáit, és vegyük át tőlük a belőlünk hiányzó képességeket.

Éljünk a kritikával!

Sok reklámügynökség kérdőívet használ, hogy megtudja, a fogyasztók miért tartanak egy terméket jónak, avagy rossznak. Nekünk is tudnunk kellene, mit gondolnak rólunk mások, miként értékelnek bennünket. Legyünk hát nyitottak a kritikára, és ezt fordítsuk saját javunkra. 
Tanuljunk meg odafigyelni a jelekre, halljuk meg a félhangokat is. Például amikor a főnökünk azt mondja: igen gyorsan végeztünk a munkával, akkor e mögött sejthetünk bizonyos rosszallást is. 

Helyezzük magunkat jó megvilágításba.

Ehhez sokkal több mindenre oda kell figyelnünk, mint gondolnánk. Például egyáltalán nem mindegy, hogy miként kommunikálunk a telefonban. Lehet a hanghordozásunk visszafogott, bátortalan vagy éppenséggel unalmas is. A hangunk csengése sokat elárul rólunk, csakúgy, mint a testtartásunk, a járásunk, a kézfogásunk és a nevetésünk is! 

A "csomagolás" jelentősége

Gondolkodjunk el, hogy vajon miért van olyan kevés szürke vagy barna csomagolású áru az üzletek polcain? Talán mert senki se venné le ezeket! Anélkül, hogy boltosok lennénk, érdemes saját "csomagolásunkat" felülvizsgálnunk! Milyen a ruházatunk, a cipőnk, a frizuránk, a sminkünk? Ízlésesek, harmonizálnak egymással? 
Mérlegeljük, hogy szükségünk van-e esetleg valamilyen változtatásra! Ha bizonytalanok vagyunk, kérdezzük meg barátnőnket vagy egy tanácsadót. Ítéljék meg ők, hogy a megjelenésünk megfelelő-e ahhoz a bizonyos célhoz, amely felé törekszünk. 

Fogalmazzunk mindig tisztán és egyértelműen

Csak semmi "talán", meg "de", és egyáltalán ne használjuk azt a fordulatot, hogy: "éppen csak úgy gondoltam..." A főnökök a tiszta és rövid kijelentéseket szeretik. A körülményeskedés bizonytalanságot és inkompetenciát sejtet. 
Hódítsuk meg a piacot!

A Nutella és a Nivea két nagyon ismert márkanév. Vajon mi hol állunk a cégünk ismertségi mutatóján. Legyünk erre kíváncsiak, s tegyünk is azért, hogy a főnökeink tudomást szerezzenek róluk. Szervezzük meg a nyári közös programokat vagy a munkahelyi kirándulást. Tartsuk a kapcsolatot a régebbi kollégákkal és főnökeinkkel is. A kiterjedt kapcsolatrendszer a siker alfája és omegája! 

Legyünk a magunk PR-menedzsere!

Csak semmi hamis szemérmesség: beszéljünk a teljesítményeinkről. Ne használjuk folyton a ködösítő "mi" formulát! Sajnos a nők különösen hajlamosak így a saját teljesítményüket véka alá rejteni. Tanuljuk meg hát önmagunkat értékelni, mi több, dicsérni, különösen az elöljáróink jelenlétében! Készítsünk magunknak egy olyan listát, amelyre a sikeresen elvégzett feladatainkat írjuk, és amikor lehetőségünk van erre, rukkoljunk ki ezzel s az ötleteinkkel is. 

Ne féljünk a válságtól! 

Vannak olyan PR ügynökségek, amelyek a katasztrófahelyzetekre specializálódtak. Vértezzük fel magunkat mi is a komoly bajok ellen! Ha egy projektünk balul sül el, ne essünk pánikba, és ne vonuljunk defenzívába! Az ilyen reakciók helyett inkább kérjünk egy profi probléma megoldótól segítséget. Aki stresszhelyzetben is megőrzi nyugalmát, az a kollégái és főnökei körében bizton jó hírnévnek örvendhet!

| siker, önbizalom, karrier
2020-02-18 17:28:37

Web Design & Development Prowebshop