Kalifornia diéta

A tudósok felfedezték, melyek azok az anyagok, amelyek lendületbe hozzák a zsírégetést. Így derült ki, hogy a karcsúságunk titka a fehérje.

táplákozás, étrend, diéta, kövérség, obesitas, elhízás, Elhízottság, Adipositas | Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft. | Jeni, Zs.

REFORMÉTKEK

Pompás falatokban, friss italokban, választékos salátákban dúskálhat és közben egy hét alatt akár 2,5 kg-t is lefogyhat. Hogyan? A Kalifornia-diéta segítségével. Akik már próbálták, esküsznek rá.

A következő étrendet fehérjedús zöldségekből, halakból és sajtokból álló ételekből állítottuk össze. A diéta nagyszerű mellékhatása, hogy új erőre kaphatunk tőle, miközben napi öt étkezés során csupán 1200 kalóriát veszünk magunkhoz.

1. NAP

Reggeli (310 kcal)

Fitneszkenyér tojással: Egy szelet (60 g) teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret, kenjen meg vékonyan vajjal. Tegyen rá paradicsomszeleteket, retket és búzacsírát. Egyen hozzá egy lágy tojást, és igyon hozzá 1 dl frissen préselt, hígított narancslevet.

Tízórai (100 kcal)

Egy szelet friss ananász egy evőkanál tejszínnel és reszelt gyömbérrel ízesítve.

Ebéd (390 kcal)

Lazac zöldségágyon: 15 dkg borsozott lazacot főzzön 5 percig 1 dl zöldséglevesben. Gyaluljon le egyegy zellert és póréhagymát, egy sárgarépát és egy kis cukkinit. Párolja a zöldségeket 5 percig egy evőkanál olívaolajon, majd fűszerezze fokhagymával és chilivel. A halat locsolja meg fél citrom levével.

Uzsonna (80 kcal)

Egy csésze zöldségleves két evőkanál friss búzacsírával és 5 dkg gombával.

Vacsora (320 kcal)

Halfilé paradicsomos bundában: 8 dkg halfilé mindkét oldalát süsse egy percig egy kávéskanál olajon, majd tartsa melegen. A maradék olajba keverjen bele 25 dkg paradicsomot (darabokra vágva). Fűszerezze fokhagymával és borssal. Egy kávéskanál tejszínt hozzákeverve főzze fel. A halat vonja be a paradicsomkrémmel, szórja meg két evőkanál reszelt gouda sajttal, és süsse 35 percig. Szórja meg zöld borssal. Készítsen hozzá salátát 50-50 g sárgarépából, cukkiniből, retekből és egy narancsból, ízesítse citromlével, kevés olívaolajjal és a zöld fűszerekkel.

2. NAP

Reggeli (295 kcal)

Ropogós müzli: három evőkanál magos zabpelyhet keverjen el fél kockára vágott körtével és két evőkanál áfonyával. Adjon hozzá 1,2 dl sovány joghurtot és egy evőkanál kókuszreszeléket.

Tízórai (100 kcal)

Két kis szelet Abonett kenyér két evőkanál fűszeres túróval és retekszeletekkel.

Ebéd (330 kcal)

Rák kétféle babbal: négy friss scampinak (rák) vegye le a héját, és távolítsa el a belsejét. Tisztítson meg 10 dkg finom zöldbabot, vágja 5 cmes darabokra, és párolja meg egy evőkanál olajon. Tegyen hozzá egy apróra vágott vöröshagymát, egy fokhagymagerezdet, egy db gyömbért, valamint a scampit. Főzze öt percig. Keverjen hozzá három evőkanál főtt tarkababot. Ízlés szerint fűszerezze chilivel és friss korianderrel.

Uzsonna (80 kcal)

Fél körte és fél narancs. Vacsora (310 kcal)

Rántott sajt más módon: két vastagabb szelet kemény sajtot panírozzon be, és süsse ki olajban.

Két evőkanál világos szójaolajból, fél citrom levéből, egy zúzott fokhagymagerezdből és egy kávéskanál mustárból készítsen öntetet. Engedje fel 50 ml zöldséglevessel és főzze öt percig. Tegyen bele egy felszeletelt húsos paradicsomot. Készítsen hozzá salátát 10 dkg retekből, 15 dkg uborkából, maréknyi búzacsírából citromlével, egy evőkanál tejszínnel és fűszerekkel.

3. NAP

Reggeli (270 kcal)

Sajtburger: vágjon félbe egy napraforgómagos barna zsemlét. Kenje meg mustárral, tegyen rá jégsalátalevelet, két szelet edami sajtot, egy felszeletelt kiwit, és 1 dl paradicsomlevet igyon hozzá.

Tízórai (100 kcal)

Turmixoljon össze fél mandarint, keverjen hozzá egy evőkanál tejszínt, citromlevet és chilit. Egyen hozzá három szelet zellert.

Ebéd (390 kcal)

Tarkabab rizzsel: pároljon meg egy evőkanál olajon egy apróra vágott vöröshagymát, egy gerezd fokhagymát és 2 szál zellerzöldet. Adjon hozzá egy babérlevelet és két evőkanál gyorsrizst. Öntsön rá egy csésze zöldséglevest és főzze 12 percig. Keverjen hozzá 18 dkg párolt tarkababot (konzerv). Ízesítse chilivel, borssal és friss korianderrel.

Uzsonna (105 kcal)

Egy kis banánt locsoljon meg citromlével, és kókuszpehellyel tálalja.

Vacsora (215 kcal)

Póréhagymasaláta a tenger gyümölcseivel: vágjon kis darabokra 35 dkg póréhagymát, és öt percig blansírozza 1 dl zöldséglevesben, majd a levesben hagyja kihűlni. Fél citrom levével ízesítse. Kihűlés után csepegtesse le, a levet fogja fel és forralja fel. Főzzön benne öt percig 10 dkg tőkehalfilét, majd vágja darabokra, két evőkanál apró rákot és kagylót keverjen a póréhagymához. Szórja meg apróra vágott lilahagymával és korianderrel. A levet keverje el egy kávéskanál mustárral, egy evőkanál ecettel, sóval és borssal, majd öntse a salátára.

4. NAP

Reggeli (230 kcal)

Narancsos joghurt mézes pirítóssal: 1,2 dl sovány joghurtot keverjen össze egy narancs levével, egy szelet pirítóst kenjen meg 5 g vajjal és egy kávéskanál mézzel.

Tízórai (100 kcal)

Reszeljen le egy sárgarépát és egy almát. Ízesítse citromlével és gyömbérrel, szórja meg egy kávéskanál napraforgómaggal.

Ebéd (300 kcal)

Kagyló cukorborsóágyon: blansírozzon 1 percig 12,5 dkg cukorborsót, majd lehűtve tegye egy tálra. Szórja meg maréknyi búzacsírával és apróra vágott petrezselyemmel. Locsolja meg egy evőkanál világos szójaszószszal. Tisztítson meg négy nagyobb kagylót, borsozza meg, és 10 g vajon süsse mindkét oldalát egy percig. Locsolja meg egy evőkanál citromlével és a zöldséggel tálalja.

Uzsonna (140 kcal)

Negyed sárgadinnye egy szelet füstölt sajttal.

Vacsora (280 kcal)

Panírozott gombafejek: három nagyobb gombafejet locsoljon meg citromlével, borsozza meg, majd forgassa bele egy evőkanál őrölt szezámmagba és egy felvert tojásba. Forrósítson meg egy evőkanál olajat, és süsse meg a gombafejeket. 50 dkg párolt brokkolival tálalja.

5. NAP

Reggeli (295 kcal)

Eper gyümölcsös túróval: mosson meg 20 dkg epret, a nagyobbakat vágja félbe. 15 dkg túrót keverjen össze egy kockára vágott körtével, három evőkanál kiwivel, és szórja meg egy kávéskanál napraforgómaggal.

Tízórai (100 kcal)

Egy szelet pirítóst kenjen meg egy kávéskanál vajjal, tegyen rá salátalevelet, egy szelet sajtot és uborkaszeleteket.

Ebéd (340 kcal)

Sajtos omlett salátával: süssön egy tojásból három evőkanál ásványvízzel, egy evőkanál zsírszegény tejföllel, borssal és szerecsendióval egy kávéskanál olajon omlettet. Az egyik felére tegyen 12 dkg reszelt sajtot, fűszerezze borssal és chilivel. Borítsa rá a másik felét. Szórja meg korianderrel. Keverjen össze egy kis reszelt cukkinit 10 dkg felszeletelt gombával és egy maréknyi búzacsírával. Készítsen salátaöntetet: 3 evőkanál zöldséglevesből, fél citrom levéből és ízlés szerint fűszerekből.

Uzsonna (85 kcal)

Ötven g tofu két evőkanál kókusztejjel, egy kávéskanál citromlével és fél kockára vágott körtével. Szórja meg mentalevéllel.

Vacsora (330 kcal)

Halsaláta és mandarin: vágjon csíkokra 8 dkg harcsát, szeleteljen fel egy mandarint, 10 dkg gombát és két szál zellerzöldet. Halmozza ezeket jéghegysalátára. Készítsen öntetet két evőkanál tejszín, fél narancs leve, chili, bors, fokhagyma keverékéből. Szórja meg napraforgómaggal.

6. NAP

Reggeli (260 kcal) Sajtosananászos szendvics: kenjen meg egy szelet pirítóst egy kávéskanál vajjal. Tegyen rá salátalevelet, egy szelet sajtot (20 g) és egy szelet ananászt. Igyon hozzá 2 dl paradicsomlevet.

Tízórai (90 kcal)

Keverjen össze 1,2 dl sovány joghurtot egy kávéskanál nescaféval, csipet kardamommal és fahéjjal. Tegyen rá egy filézett narancsot.

Ebéd (330 kcal)

Fóliában sült hal salátával: 20 dkg halfilét kenjen meg mustárral és fűszerezze borssal. Helyezzen az alufóliára egyegy felszeletelt paradicsomot és cukkinit, fűszerezze korianderrel és borssal. Erre fektesse a halszeleteket. Szórja meg finomra vágott gyömbérrel. Csomagolja be lazán a fóliába, és sütőben 200 fokon párolja 1520 percig. Készítsen hozzá salátát egy kis fej jégsalátából, 15 dkg uborkából, egy maréknyi csírából és negyed sárgadinnyéből, 23 evőkanál olaj nélküli salátaöntettel locsolja meg.

Uzsonna (100 kcal)

Egy kemény tojás mustárral és retekkel.

Vacsora (375 kcal)

Lencsesaláta garnélával (rák): főzzön meg 7 dkg lencsét egy babérlevéllel zöldséglevesben. Csepegtesse le, a levest tegye félre. Vágjon kockákra egy almát, egy szál zellerzöldet és 10 dkg uborkát. Keverje a lencséhez. Tegye salátalevélre 10 dkg garnélával. Készítsen hozzá salátaöntetet egy kávéskanál bazsalikomos ecet, fokhagyma, mustár, bors és 2 evőkanál zöldségleves keverékéből.

7. NAP

Reggeli (260 kcal)

Túrós müzli: keverjen össze 15 dkg sovány túrót fél narancs levével és egy kávéskanál mézzel. Adjon hozzá 3 evőkanál áfonyát. Szórja meg egyegy evőkanál zabpehellyel és kókuszpehellyel.

Tízórai (100 kcal)

Egy kiwi és egy alma.

Ebéd (320 kcal)

Töltött burgonya zöldségágyon: főzzön meg héjában egy nagyobb burgonyát (15 dkg). Hosszában vágja félbe, és egy kanállal vájja ki. A kivájt burgonyahúst turmixolja össze öt töltött olívabogyóval, 50 g tofuval, fokhagymával, chilivel, egy kisebb apróra vágott lilahagymával és korianderlevéllel. Majd ezzel töltse meg a kivájt burgonyát. Szórjon rá négy evőkanál reszelt gouda sajtot és kb. 15 percig süsse. 20 dkg főtt leveszöldséggel tálalja.

Uzsonna (90 kcal)

Kenjen meg egy szelet pirítóst egy kávéskanál vajjal, szórjon rá két evőkanál friss búzacsírát.

Vacsora (265 kcal)

Saláta főtt tojással: blansírozzon egy percig 10 dkg cukorborsót. Tegyen hozzá 10 dkg felszeletelt gombát, négy csíkokra vágott jéghegysaláta levelet, egy kockákra vágott ananászt. Keverje össze egy evőkanál citromlével, chilivel és reszelt gyömbérrel ízesített zsírszegény tejföllel. Két közepesen (5 perces) kemény tojással tálalja.

Jó étvágyat!




A cikkben szereplő természetgyógyászati módszerek nem a tényeken alapuló orvostudomány eredményein nyugszanak és nem feltétlenül azonosak az InforMed szerkesztőségének álláspontjával.
| táplákozás, étrend, diéta, Kövérség, Obesitas, Elhízás, Elhízottság, Adipositas
2002-07-25 11:41:18

Web Design & Development Prowebshop