Diétás receptek

Ahhoz, hogy megszeressünk valamit, ismernünk kell mindenoldaláról, a jó és a rossz tulajdonságait. A Sorbitolnak még csak a jó oldalát ismerjük, ezért most a negatív tulajdonságát is megtudhatjuk. Mint általában a sorbit alapanyagú készítmények, ez is 99 százalékos szénhidrátot tartalmaz. 100 gramm tehát annyi, mint 100gramm szénhidrát. A könnyebb számolás érdekében írok kereken 100grammot. Tehát a beszámításnál feltétlenül számolnunk kell, de mi, cukorbetegek ezt már megszoktuk, hisz mindig minden "be kell számítanunk". Azért anyagilag mégsem mindegy, hogy mennyit számítunk, mert például a 200 forint feletti Glukonont akár grammra számolom, akár forintban, Sorbitolt fel kell íratni az orvossal, el kell menni a patikába és ki kell váltani, talán még egy fél órát várni is kell, amíg elkészítik, de a lényeges árkülönbség megéri a fáradozást, hiszen jelentős az árkülönbség. A Sorbitol sokoldalúsága is amellett szól, hogy érdemes ragaszkodni hozzá, ugyani s mint korábban már részleteztem, a Glukonon nehezen olvad, ezért folyadékokban nem tanácsos a használata, mint szaporító-anyag kiváló, de ez jellemző a Sorbitolra is. Vannak édesítők, melyek sem energiát, sem szénhidrátot nem tartalmaznak, de a süteményeknél fontos a halmazállapot, a szaporítóhatás. A tabletta, a cseppfolyós mesterséges édesítőknek ez a körülmény óriási hátrány. A sorbit-anyagok a szervezetben is lassabban oldódnak, lassabban szívódnak fel, ezért az elfogyasztott mennyiséghez képest nem emelik jelentősen a vércukor-szintet.

cukorbetegség, diabetes, diéta, ételrecept | Gyógy-ír   Kisalföld | Ledó, L.
Ismét a SorbitolrólKarfiol paradicsomos mártásban(4 adag)

Hozzávalók: 50 dkg karfiol (kcal.110, CH.12), 4 ek. olaj (kcal.144,CH..), 4 ek. liszt (kcal. 1,276, CH.28), 2 darab konzerv paradicsom vagy 1/2 liter üveges (kcal.100, CH.20), 2 mk. só, 4-5 darab édesítőtabletta vagy egy evőkanál sorbitol (CH.30 gramm), 4 darab tojás(kcal.560, CH.), 3 darab virsli (kcal 230, CH.).

Elkészítése: A karfiolt rózsáira szedem, enyhén sós vízben előfőzöm és hűlni hagyom. Az olajjal, a liszttel világos rántást készítek, és a paradicsomlével felengedem. A mártást sózom és az édesítővel ízesítem. Tálaláskor egy mély tálba teszem a mártást, a karfiolból a mártás tetejére karikát, kör alakot rakok ki, a közepére tükörtojást és virsli karikákat teszek, de ez el is maradhat, e nélkül is finom.

Töltött burgonya (4 adag)

Hozzávalók: 80 dkg burgonya (kcal.730, CH.160), 4 evőkanál olaj(kcal. 144, CH.-), kis fej vöröshagyma (kcal. 12, CH. 2,2), 10 dkg sampion gomba (kcal.40, CH.3), 1 darab tojás (kcal.70, CH.-), csipet majoránna, só, 1 dl víz, 1 dl tej, 1,5 százalékos (kcal.135, CH.15),petrezselyem vagy zellerzöld.

Elkészítése: a körülbelül egyforma nagyságú burgonyákat megmosom, meghámozom, alsó és felső végüket levágom. Kiskanállal a belsejüket kiszedem és olajjal kikent tűzálló tálba egymás mellé rakom. A hagymát, gombát, petrezselymet és a kivájt burgonyadarabokat megpárolom. Ha puha, ráütöm a tojást, sóval, majoránnával elkeverek a tölteléket és a burgonyákat megtöltöm. A tejet melléöntöm és a letakart edényben puhára párolom. Reszelt sajttal szoktam gazdagítani.

| cukorbetegség, diabetes, diéta, ételrecept
2002-07-29 11:07:43


Web Design & Development Prowebshop