35 év tapasztalatával

A mélyhűtőbe elrakott zöldségféléknek lassan lejár az ideje, ezért április közepén tanácsos elfogyasztani azokat. A zöldborsót, fejtett babot, zellert, karfiolt nagyon változatosan elkészíthetjük. A leveseken kívül köreteket, különféle húsokat is készíthetünk fagyasztott zöldségfélékből. Diétás recept cukorbetegeknek

diéta, cukorbetegség, diabetes, ételrecept | Gyógy-ír   Kisalföld | Ledó, L.
Zöldborsós marhafelsál (4 adag)

Hozzávalók: 4 szelet, körülbelül 60 dkg marhafelsál (kcal 1380, CH. -), 30 dkg zöldborsó (kcal 270, CH. 42), egy szelet fehér kenyér, (kcal 260, CH. 53), 2 db tojás (kcal 140, CH. -), kis fej vöröshagyma (kcal 20, CH. 8), 10 dkg Óvári sajt (kcal 220, CH. -), só, bors, őrölt kömény, 1 dl fehérbor (kcal 85, CH. 3), fél liter tej (nem kell beszámítani).

Elkészítése: a négy szelet felsált egy kicsit kiklopfolom, enyhén besózom és egy tálba egymás mellé rakom. A tetejére teszem a kenyeret, és ráöntöm a fél liter tejet. Másnap reggelig állni hagyom a tejben. Másnap, amikor elkezdem a főzést, kiszedem a húst, a kenyeret a tejből. A hússzeleteket konyharuhával szárazra törlöm, a kenyeret pedig kicsavarom. A borsót egy evőkanál olajon a hagymával megpárolom. Hozzáadom a tojást, a fűszereket és a kenyeret. A hússzeleteket megtöltöm, egy teflontepsibe vagy tűzálló tálba rakom, szorosan egymás mellé. Közepes lángon 45-50 percig sütöm. (Ne felejtsük el a bort aláönteni.) Mielőtt kiveszem a sütőből, ráreszelem a sajtot, hogy ne száradjon ki. A sajttal együtt még pár percig a sütőben tartom. Cukros-epés betegeknek tanácsolom, hogy a zöldborsót mindig passzírozzák át. Kenyér helyett zsemlemorzsát is tehetünk a töltelékbe, de ebből dupla mennyiség kell. Főzelékekre kiváló feltét, de bármilyen zöldséges galuskával vagy bármilyen savanykás mártással is kínálhatom. Hidegen is finom.

| diéta, cukorbetegség, diabetes, ételrecept
2002-07-29 11:12:11


data-full-width-responsive="true">