Egészséges nyári falatok

A gyerekek a szünidőben még aktívabbak, mint máskor, ezért különösen fontos, hogy a fő étkezések közötti falat ne csak energiában dús, hanem egészséges is legyen.

gyermek, étel | InforMed Hírek13   InforMed | Glanz, J.; Sándor, K.

Nagy kihívás az anyukáknak, nagymamáknak megtalálni az egyensúlyt a tápláló, egészséges és finom között. Nem csak a gyerekek ízlésének kell megfelelni, de arra is ügyelni kell, hogy az uzsonna ne vegye el az étvágyat a „valódi” étkezésektől, viszont elegendő energiát biztosítson az egész napos rohangászáshoz.

Mit legyen az ennivalóban? Természetesen vitaminok és ásványi anyagok és rostok, amik kellemesen megtöltik az üres pocakot.

Bár igen nehéz ellenállni, ajánlatos elkerülni a strandbüfé kínálatát: a sokszor használt olajban sült ételek, a sok száz kalóriát tartalmazó óriási jégkrémek és a folyékony kalóriabombák nem csak a pénztárcánkat terhelik meg.

Egyszerű és finom falatok otthon és útközben:
  • A tömör csokis jégkrém helyett válasszunk gyümölcsös fagyasztott joghurtot vagy 150 kalóriánál alacsonyabb energiatartalmú gyümölcs(ízű) jégkrémet.

  • Legjobb persze az otthon készített jégkrém, legegyszerűbb a 100%-os gyümölcslét hurkapálca nyéllel lefagyasztani.

  • Még a „kiszereléssel” sem kell bajlódni, ha gyümölcsdarabokat, például görögdinnyét fagyasztunk le.

  • A gyerekek imádnak mindent, ami színes, megeszik a sima joghurtot is, ha az színes gyümölcsökkel van tálalva.

  • Ha jobban szeretnénk elrejteni a tejet, készítsünk friss turmixot – lehetőleg alacsony zsírtartalmú tejből, vagy egy kis vízzel hígítva.

  • A gyümölcs tálalásának egy másik trükkös, finom és egészséges módja, ha olvasztott étcsokoládéba mártva kínáljuk a gyereknek. Ha eddig nem szerette az epret, így biztosan szeretni fogja.

  • Ha már elegünk van a sok gyümölcsből, térjünk át a zöldségekre: a répacsíkok, a zöld-és piros kaliforniai paprika darabok is „eladhatók” a gyerekeknek, ha valami finom mártogatóst kínálunk hozzá, például humuszt vagy enyhén ízesített joghurtot.

  • Útközben a legjobb falat a diákcsemege, ha magunk keverjük össze, biztos nem kerül bele olyasmi, amire a gyerek esetleg allergiás, térfogatnövelőnek használjunk pattogatott kukoricát vagy kölesgolyót.

  • Ha szendvicset csomagolunk, válasszunk kicsi, teljes kiőrlésű lisztből készült zsemlécskéket, amiket vékonyan megkenünk a konyhaablakban nevelt zöldfűszerekkel feldobott sajtkrémmel.

Kapcsolódó cikkek:
Könnyű nyári menü - 1. rész
Könnyű nyári menü - 2. rész
Mit együnk nyáron, és mit ne?

| gyermek, étel
2015-07-16 23:13:39


Web Design & Development Prowebshop