Nem mindegy, mikor mennyi fehérjét fogyasztunk

Egy nemrégiben lefolytatott vizsgálat szerint a nap folyamán nagyjából azonos mennyiségű fehérje fogyasztása ideális az izmok megfelelő működése szempontjából. A legtöbb ember a nap során nem egyenlő adagokban fogyaszt fehérjét, írják a kutatók.

fehérje, diéta | InforMed Hírek12   InforMed | Dobos, L.

A vizsgálatban egészséges felnőttek vettek részt, akik számára a napi 90 grammos összfehérje bevitelt más-más arányban osztották el a nap folyamán. Az egyik csoport étrendjében minden étkezésnél 30 gramm fehérje szerepelt, a másiknál reggel 10, délben 15, este pedig 65 gramm. Ez általában sovány borjúhús volt.

A második csoportban kapott fehérje eloszlás a jellemző az amerikaiak többségére, tehát reggel alig, este pedig igen sok fehérjét fogyasztanak, ráadásul az ajánlott mennyiség nem 90, hanem csak 60 gramm.

Doug Paddon-Jones, az izmok anyagcseréjével foglalkozó szakember szerint reggel nem jut a szervezet elegendő fehérjéhez, amivel az izmait építhetné, kijavíthatná. Este viszont az emberek többet fogyasztanak, mint amennyi szükséges. A felesleg elég, és glükózként vagy zsírként épül be a szervezetbe.

Nem kell sok fehérjét fogyasztani ahhoz, hogy az izmok a legtöbbet használjanak fel, elég jobban figyelni az eloszlásra.

Reggelire szénhidrátok helyett fogyasszunk fehérjét, ajánlja a szakember, egy tojás, egy pohár tej és egy marék dióféle már elegendő. Hasonló mennyiségű fehérje megfelelő délben is este is.

Health

| fehérje, diéta
2014-09-04 18:13:33


data-full-width-responsive="true">