Halat a kilók ellen!

Kiváló fogadalom lehet az újévre, hogy a halakat rendszeresen, és ne csak az ünnepnapokon fogyasszuk. Íme, néhány tanács, amelyek betartásával nem csak külsőnkkel, de belsőnkkel is jót tehetünk az újévben.

hal, egészséges táplálkozás, fogyás, elhízás, túlsúly, túlsúly | InforMed Hírek13   InforMed

Az édesvízi halak, hasonlóan tengeri rokonaikhoz, szervezetünk számára nélkülözhetetlen zsírsavakat, teljes értékű fehérjéket, számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. Könnyen emészthetők és nagyon finomak, így a fogyni vágyóknak is jó választás lehet, ha halat esznek.

Varga Anita, az OÉTI dietetikusa, a Kapj rá! kampány állandó szakértője szerint a halak fogyasztásának pozitív hatásai a többi egészséges táplálkozási alapelv betartása mellett érvényesül a leginkább.
„Elengedhetetlen a változatos és rendszeres táplálkozás: fogyasszunk naponta többször friss zöldséget, gyümölcsöt, csökkentsük a zsírbevitelt és a sózást, kerüljük a cukrozott ételeket és italokat, és ha lehet, válasszunk teljes kiőrlésű gabonaféléket” - javasolja a szakember, aki a rendszeres testmozgás is rendkívül fontosnak tartja.

A dietetikus azt is hozzátette, hogy fogyni legeredményesebben a fenti alapelvek betartásán túl, az energiamérleg figyelembevételével lehet. „Aki több kalóriát fogyaszt el rendszeresen, mint amennyit a szervezete felhasznál, nem hogy fogyni nem tud, de előbb-utóbb meghízik. Ezért aki tudatosan csökkentené a napi összes kalóriabevitelt, annak főleg a soványabb, szárazabb húsúak fogyasztása javasolt - elkerülve a bő zsiradékban történő sütést -, mint például a busa, amur, süllő, csuka, fogas, kecsege, hekk, tőkehal. Ezek remekül kiegészíthetők a hagyományos köreteken túl barna rizs, hajdina, bulgur, köles, kuszkusz és zöldségkörettel egyaránt.”

A külsőnkre gyakorolt pozitív hatásai mellett Varga Anita a halak kedvező zsírsavösszetételét is kiemelte. Ez jelentős szerepet játszik a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, diétás kezelésében, így nem csak a fogyni vágyóknak, de az érrendszeri betegségekkel küzdőknek is javasolt heti legalább 1-2 alkalommal halból készült fogásokat fogyasztani.

www.kapjra.hu

| hal, egészséges táplálkozás, fogyás, elhízás, túlsúly
2015-01-22 11:42:43


data-full-width-responsive="true">