Okos gyerekeknek

Ha azt akarja, hogy gyermeke jobban teljesítsen az iskolában, kezdje az étrendnél! Bizonyos ételek serkentik az agy fejlődését, javítják az agyműködést és a memóriát, valamint elősegítik az összpontosítást.

agyműködés, táplálkozás | InforMed Hírek14   InforMed | Sándor, K.

Az agy igen éhes szervünk, ha nem megfelelően táplálkozunk, az agy látja kárát. A növésben levő szervezetnek sokféle tápanyagra van szüksége, az alábbiak pedig nagymértékben hozzájárulnak az agy fejlődéséhez.

1. Színes zöldségek

A paradicsom, édesburgonya, brokkoli, sütőtök, répa, cékla, spenót kiváló vitaminforrás, segítik az agysejtek működését.

Nem csak főzeléket készíthetünk, hanem például céklából, brokkoliból vagy sütőtökből ízletes krémlevest is, a spenóttal rakott palacsinta pedig különleges fogás.

2. Bab

A bab különleges étel, mert fehérjét, összetett szénhidrátokat és rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz.

Ha ebédre kap a gyerek babot, lesz elég energiája délutánra is. Adhatjuk a babot salátákhoz is, püréként pedig tortillára, szendvicsre. Tésztaszószokba is kiváló.

3. Bogyós gyümölcsök

Az eper, málna, áfonya, szeder egyes vizsgálatok szerint javítja az emlékezőképességet. Minél színesebb a gyümölcs, annál több antioxidánst tartalmaz, különösen C-vitamint.

A bogyókat nemcsak édességekhez, de zöldségfélékhez, salátákhoz is adhatjuk, keverhetjük joghurtba vagy zabpehelybe is.

4. Tojás

A tojás ismert fehérjeforrás, a sárgája ezen kívül kolint is tartalmaz, ami az emlékezőképességet fejleszti.

Uzsonnára adhatunk rántottás szendvicset, és hetente egyszer készítsünk ebédre is tojásételt, pörköltet, buggyantott tojást.

5. Tej és joghurt

A tejtermékek többek között fehérjét és B- és D-vitamint tartalmaznak, melyek az idegrendszer fejlődéséhez elengedhetetlen tápanyagok. A gyerekeknek és a serdülőknek D-vitaminból egyes kutatások szerint az ajánlott napi mennyiség tízszerese szükséges.

Adjunk minél több és változatosabb tejterméket a gyermeknek, zsírszegény tejjel, valamint kalciummal és D-vitaminnal dúsított, gyümölcslével ízesített zabpelyhet. A joghurtba aprítsunk bogyós gyümölcsöket.

6. Teljes kiőrlésű gabona

Az agynak folyamatosan glükózra van szüksége, ami a teljes kiőrlésű gabonában bőven megtalálható.

A müzli és kása mellett az ebédre feltálalt tészta és a kenyér is készüljön teljes kiőrlésű lisztből.

7. Zabpehely

Jó E- és B-vitamin forrás, káliumot és cinket is tartalmaz.

Reggelire adjunk zabpelyhet, mert egész délelőttre ellátja az agyat energiával.

8. Mogyoróvaj

Kiváló E-vitaminforrás, védi az idegsejtek membránját, ezen kívül B6-vitamint is tartalmaz, ami elősegíti, hogy az idegrendszer el tudja égetni a glükózt.

Adjunk fel mogyoróvajas szendvicset banánnal, vagy a gyerek kedvenc salátájára szórjunk néhány szem földimogyorót.

9. Lazac

A zsíros halak, például a lazac az omega-3 zsírsavak kiváló forrásai. A tonhal is tartalmaz omega-3-at, de kevesebbet.

Készítsünk a gyereknek tízóraira lazacos szendvicset teljes kiőrlésű kenyérből. A krémlevesekhez is adhatunk egy kis lazackonzervet, és a fasírtot is gazdagíthatjuk vele.

10. Sovány borjúhús

A vas hozzájárul ahhoz, hogy a gyerek jól tudjon összpontosítani és tele legyen energiával. A sovány borjúhús az egyik legjobb vasforrása, ezen kívül tartalmaz még cinket is, mely a memóriát élénkíti.

| agyműködés, táplálkozás
2017-02-19 22:41:44


data-full-width-responsive="true">