Mit igyon a gyerek?

Számtalan vizsgálat talált már összefüggést az édesített italok és a gyerekek súlyfeleslege között. Tudjuk, hogy a gyümölcslé, a szénsavas üdítők és már cukrozott italok kalóriabombaként hatnak. De mennyi a túl sok?

ital, édesség, elhízás, kövér gyerek | InforMed Hírek6   InforMed | Dobos, L.
Két új vizsgálat is elemezte a gyerekek ivási szokásait. Az egyik kimutatta, hogy a gyerekek és a serdülők egyre több cukrozott italt és gyümölcslét fogyasztanak, a másikból az derül ki, hogy a 100 százalékos gyümölcslét fogyasztók nem híznak el gyakrabban, mint akik ilyen gyümölcsleveket nem isznak.

A gyerekek és a serdülők össz-kalória bevitelének 10-15 százaléka cukrozott italokból és gyümölcslevekből származik. A 6-11 évesek cukrozott üdítő-fogyasztása 120 százalékkal növekedett, és a sportitalok fogyasztása megháromszorozódott 1988 és 2004 között,

A legtöbb üdítőt otthon isszák a gyerekek, egy átlagos hétköznapon a fogyasztott összmennyiség 55-70 százalékát, míg az iskolában 7-15 százalékot. A kutatók kérik a gyermekorvosokat, hogy figyeljenek fel erre a tényre, és segítsenek a szülőknek, hogy a gyerekek egészségesebb szokásokat alakítsanak ki.

A vizsgálat nem talált súlygyarapodást a 100 százalékos gyümölcsleveket fogyasztóknál, és a 2-11 éves korosztályban nem találtak emiatt elhízott gyereket.

Az amerikai gyermekgyógyászok szövetsége azt ajánlja, hogy a gyermekek és a serdülőkorúak a 100 százalékos gyümölcslé fogyasztását is korlátozzák napi 1-2 deciliterre 1-2 éves korában és 2-4 deciliterre 7-18 éves korban. Hozzáteszik azonban, hogy aki a gyümölcsöt eszik, az a gyümölcs levén kívül több tápanyagot is magához vesz.

WebMD
| ital, édesség, elhízás, kövér gyerek
2008-06-09 18:23:58


data-full-width-responsive="true">