A fogyás fázisai

Ha óriási erőfeszítések és kalória-megvonások mellett sikerül elindítani a testsúlycsökkentést, az nem olyan biztos, hogy ott kezdődik, amelyik testrészen azt mi leginkább szeretnénk. Pontosabban, egyáltalán nem ott kezdődik, ahol azt mi leginkább szeretnénk.

fogyókúra, diéta, testsúlycsökkentés | InforMed Hírek9   InforMed | Szántó, A.
Előbb pillanatok alatt aszottra ráncosodik és megszürkül az amúgy gondosan ápolt selymesen puha arcbőr. Amit persze mindenki azonnal észrevesz. Bután beesettnek tűnik a nemrég még csillogó szem, alatta nagyon hamar fekete karikák jelennek meg.

Nos, ekkor kezdődnek azok a kémiai folyamatok, amelyek felkészítik a szervezetet a fogyásra. Kilóban ez még nem mérhető.

Előbb a test többi részét borító bőr is alattomosan aszalódni kezd és elveszíti rugalmasságát. Gyümölcsbőrünk még sokkal nyilvánvalóbbá válik, mint annak előtte. Lötykölődik minden egyes lépésnél, egymást toszogálva a mindenre elszánt duzzadt zsírsejtek. Nőiességünk egyik legfontosabb közvetítője, illetve mindkét közvetítője rugalmatlanná csügged, kissé a horizont vonala alá tekint, és veszít egy számot a méretéből. Hónapokig elhúzódó és kitartó konditermezés következtében tudományosan szálkásított, de minimálisra duzzadt izmaink csak úgy leplöttyednek. Egyszerűen úgy eltűnnek, mintha soha nem is törődtünk volna velük. Összeesnek a test bármely pontján és teljesen megkülönböztethetetlenek az őket körülvevő kötőszövettől. Láthatatlanná válnak. Ám a kis élősködő narancs-sejtek tapodtat se tágítanak onnét. A külső szemlélő ilyenkor már hangot ad aggodalmainak:

- Nem vagy te beteg? Na ezen a ponton indul be a tényleges fogyás! Ez már kilogrammban mérhető. Ilyenkor a csípőtájékon milliméterben mérhető a szigetelőréteg apadása, ez szabad szemmel még észrevehetetlen a külső szemlélő számára.

Lám, milyen szépen engedelmeskedik testünk a megvont falatok következtében. Lelkesek lettünk az alakformálódástól, könnyednek és soványnak érezzük magunkat a laposodó hasunk miatt. És igen, nekem igen is sikerül, csak el kell magamat határozni és végigcsinálni! Ez az, így tovább, lelkesedik be ilyenkor az emberlánya.

Ilyenkor lassul le a fogyás

Mert a szervezet megkönnyebbül ugyan, de érzi, hogy baj van a bevitt energiamennyiséggel, és átáll „takarékos üzemmódra”. Mindent, de mindent elraktároz, amihez csak hozzájut, arra gondolván, ki tudja, mi lesz holnap. A test nem látja a jövőt és nem kockáztat.

Ekkor szokta a többség föladni, és a keservesen leadott kilókat mindenfajta erőfeszítés nélkül visszaszippantani. Pedig már előbbre járnak, csak nem veszik észre.

Erre megoldás a rettegett és csak suttogva kimondott módszer, sokszor enni pici mennyiségeket. Ilyenkor a szervezet látja ugyan, hogy nem annyi jön be, mint régen, de az legalább sokszor. Így megnyugszik kicsit, és nem raktároz rá annyi zsírt a fenekünkre és a combunkra.

Meglepő, de működő dolognak tűnik ebben a fázisban egy-egy evőkanál ligetszépe-olaj vagy jó minőségű hidegen sajtolt olívaolaj elfogyasztása. A test ugyanis félti elengedni a zsírját, ha nem látja, hogy van utánpótlás. A könnyen emészthető és amúgy is igen egészséges olajért cserébe viszont hajlandó ledobni a régi, szöveteinket körülvevő zsírrétegeket.

A kitartó és becsületes diétázónak ilyenkor jön a neheze. Gyötrődni kell a rendszeres sporttal, mert pont ilyenkor fordul rosszra az idő és tele a konditerem. Kevés kalóriával kihúzni a hétköznapokat és a hétvégéket is persze, ami pont a tél közepén a legnehezebb és különben is pont akkorra időzítettek a családi nagy összejövetelek. Főzni a családnak, ami még csak nem is mindennapos, de pont most kért meg a gyerek, hogy süsd meg azt a nagyon finomat, amit a múltkor, tudod, mert azt annyira jól csinálod. Higgadtan kell elviselni a munka során előhozakodó megpróbáltatásokat, nyugodtan végighallgatni a főnök intelmeit visszaszólás nélkül, pont most, amikor máson se jár az eszed, csak azon a kis adagú könnyű vacsorán.

De kitartás! Hamarosan centiméterben mérhető minden!

Összegzés

1. Aki nem éhes, ne is egyék. Csak azért, mert mások esznek, vagy kínálják, még nem kell megtörnie.

2. Aki leadja felesleges kilóit, nem biztos, hogy nem szedi föl újra. A fogyás nem lineáris folyamat, hanem egy kicsit le-kicsit vissza-többet le-kicsit vissza-még többet le-játék.

3. Minél kisebb a kalóriabevitelünk, annál hamarabb indul meg a fogyásunk.

4. Minél kevesebbet eszel vacsorára, annál többet ehetsz reggelire, vagy fordítva.

5. Nagyon gondold meg, mit eszel aznap, különben csak feleannyit ehetsz másnap.

6. Minél finomabb egy étel, gyaníthatóan annál több kalória van benne.

7. A fogyásnak felismerhető fázisai vannak, amelyek nem ismerete elbizonytalaníthatja az embert. Kitartás mindenek felett. Mozgás nélkül lehetetlen megcsinálni.

8. Nem kell feltétlenül kilókban mérni a fogyást, a formai, centiméterben mért változások sokkal fontosabbak. De az előbbi se túl nagy baj.

9. Vannak bizonyos ásványi anyagok, vitaminok, mikroelemek, amelyeket a csökkent energiabevitel időszakában ugyanúgy be kell juttatni a testünkbe, pláne, ha még aktívan sportolunk is. És még valami: tiszteld a környezetedben előforduló fogyókúrázókat, hamarosan te is azt fogod csinálni.
| fogyókúra, diéta, testsúlycsökkentés
2011-04-21 00:24:09


data-full-width-responsive="true">