A nagy érzelmektől jókat lehet zabálni

A régi francia film rendezője tudott valamit - közismert, hogy egyes érzelmi állapotokban sok ember többet eszik a kelleténél. Ez meghiúsíthatja fogyókúrás terveinket, ezért tekintsük át, mit tehetünk ellene?

evés, érzelem, elhízás, fogyókúra, diéta | InforMed Hírek11   InforMed | Sándor, K.

Gyakran előfordul, hogy az ember nem is éhes, és csak azért eszik, hogy vigasztalja, kárpótolja magát. Sajnos, ilyenkor éppen a magas kalóriatartalmú, édes és zsíros ételeket kívánjuk meg. Ennek az érzelmi alapú evésnek a következménye elhízás lehet.

A leggyakrabban az alábbi okok vagy érzelmi állapotok váltják ki az evést:
  • munkanélküliség
  • anyagi gondok
  • egészségi problémák
  • kapcsolati nehézségek
  • munkahelyi stressz
  • fáradtság
Az evés ilyenkor a figyelem elvonására is alkalmas. Bármi legyen is az ok, az eredmény ugyanaz, az érzelmek visszatérnek, ráadásul a féktelen evés miatti bűntudattal párosulva, és az egész kezdődik elölről. Ez egy ördögi kör.

Néhány tipp, hogy ne hiába diétázzunk:
  • Kezeljük helyesen a stresszt jógával, meditációval vagy relaxálással.
  • Ellenőrizzük, valóban fizikailag éhesek vagyunk-e, vagy csak érzelmi az éhség
  • Vezessünk naplót az étkezésünkről, idővel kiderül a kapcsolat az érzelmi hullámzások és az evés között
  • Kérjük a rokonok, barátok segítségét, vagy keressünk önsegítő csoportot
  • Tegyünk az unalom ellen. Ha nem vagyunk igazán éhesek, tereljük el a figyelmünket, sétáljunk, nézzünk meg egy filmet, olvassunk, hallgassunk zenét, nézzünk szét az interneten, vagy hívjunk fel valakit
  • Ne tartunk otthon csábító falatokat, így könnyebb ellenállni a kísértésnek, és a boltba is csak akkor menjünk el, ha már kézben tudjuk tartani az érzéseinket
  • Ne éhezzünk, gyakran együnk, de keveset, mert az éhezés csak még rosszabb érzelmi állapotba sodor.
  • Nassoljunk egészségesen. Ha étkezések között ennünk kell, válasszunk zsírszegény, alacsony kalóriatartalmú falatokat, a legjobb a friss gyümölcs
  • Okuljunk hibáinkból. Ha visszaesünk, bocsássunk meg magunknak, és készítsünk tervet arra, hogyan előzzük meg legközelebb.
Ha a fentiek ellenére sem tudjuk kontrollálni az érzelmi okokból történő evést, keressük szakember segítségét.

| evés, érzelem, elhízás, fogyókúra, diéta
2013-03-28 07:03:27


data-full-width-responsive="true">