Meg fog lepődni: a zsíros kenyér nem fogyaszt!

A zsírszegény diéta hatásosabb a fogyókúránál, mint a szénhidrátbevitel csökkentése - erre a megállapításra jutottak amerikai kutatók.

zsírszegény diéta, szénhidrátbevitel, elhízás, túlsúly, túlsúly | InforMed Hírek13   InforMed | MTI

Az amerikai Országos Egészségügyi Intézetben vizsgált, zsírszegény és szénhidrátszegény étrendet tartó személyek körében azt tapasztalták, hogy a résztvevők fogytak, de azok adtak le többet, akik kevesebb zsírt fogyasztottak. A kutatók aprólékosan megvizsgálták a kutatásban részt vevő, ellenőrzött diétát követő embereket: minden morzsányi ételt, testedzéssel töltött pillanatot és levegővételt figyelembe vettek.

Korábban is felmerült, hogy az "úszógumi" leküzdésének legjobb módja-e a szénhidrátbevitel csökkenése, mivel az megváltoztatja a szervezet anyagcseréjét. Az elmélet szerint a kevesebb szénhidrát fogyasztása miatt csökken az inzulinszint, aminek következtében a test zsírtartalékai csökkennek.

A BBC News beszámolójában Kevin Hallt, a diabétesszel, emésztési- és vesebetegségekkel foglalkozó amerikai székhelyű országos intézet kutatóját idézi, aki elmondta: ha az ember kevesebb szénhidrátot fogyaszt, valóban csökken a testében felhalmozott zsír, de korántsem annyira, mintha a zsírbevitelt korlátozná.

A kutatás során 19 elhízott embernek először napi 2700 kalóriás étrendet állítottak össze. Ezt követően két hétig harmadára fogták vissza a napi kalóriabevitelt a színhidrátok vagy a zsírok csökkentésével.

A kutatók mérték a belélegzett oxigén és a kilélegzett széndioxid mennyiségét, valamint azt is, hogy mennyi nitrogén volt a kísérletben résztvevők vizeletében. Az adatok ismeretében számolták ki, hogy pontosan milyen kémiai folyamatok játszódnak le a testben.

A Cell Metabolism folyóiratban publikált eredmények szerint hat nap diéta után a zsírokban szegény táplálékot fogyasztók átlag 463 grammnyi testzsírt vesztettek, 80 százalékkal többet, mint azok, akik szénhidrátban szegény étkeket ettek. Utóbbi csoport átlagos testzsír vesztesége 245 gramm volt.

Korábbi tanulmányok azt mutatták, hogy a valódi életben, ahol nem ellenőrzi senki szigorúan a diétát, az emberek több súlytól szabadulhatnak meg a szénhidrátbevitel csökkentésével. Hall szerint, ha valaki könnyebben tart be egy diétát, mint egy másikat, és azt folyamatosan képes követni, akkor azt kell választania. "Viszont ha a zsírszegény étrendet könnyebb betartania, nem kell számolnia az anyagcsere változás hátrányaival" - mondta.

| zsírszegény diéta, szénhidrátbevitel, elhízás, túlsúly
2015-08-16 21:06:34


Web Design & Development Prowebshop